آخرین اخبار بین الملل

حمله به رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

یدیعوت آحارانوت : ۲ تا ۳ روز آینده تکلیف حمله به رفح مشخص می‌شود

روزنامهٔ یدیعوت آحارانوت به نقل از ارتش اسرائیل مدعی شد: ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده تصمیمی نهایی دربارهٔ جنگ غزه اتخاذ خواهد شد؛ یا سند تبادل اسرا…

زلنسکی: مردم به خیابان‌ها بروند و به نیروهای روسیه حمله کنند | مذاکره با چند کشور برای میانجیگری جهت پایان جنگ



 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از مردم این کشور خواست در مقابل نیروهای روسیه به مقاومت ادامه دهند. زلنسکی شنبه شب در یک پیام ویدیوئی در فیس بوک خطاب به مردم اوکراین گفت: در تمام شهرهای اوکراین، مردم باید به خیابان‌ها بروند و به نیروهای روسیه حمله کنند. 

  ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از مردم این کشور خواست در مقابل نیروهای روسیه به مقاومت ادامه دهند.

 

به گزارش "سی ان ان" زلنسکی شنبه شب در یک پیام ویدیوئی در فیس بوک خطاب به مردم اوکراین گفت: در تمام شهرهای اوکراین، مردم باید به خیابان‌ها بروند و به نیروهای روسیه حمله کنند.

 

رئیس جمهور اوکراین ضمن تقدیر از مقاومت مردم اوکراین اعلام کرد ،"اوکراینی‌ها کشور خود را به دشمن نمی‌دهند. باز پس‌گیری هر وجب از خاک کشور ما، یک گام به سمت پیروزی است."

 

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اعلام کرد، نیروهای روسیه به چند کیلومتری شهر کی‌یف پایتخت اوکراین رسیده‌اند. در همین حال دنیس پوشیلین رئیس جمهور خلق دونتسک در گفت وگو با این رسانه اظهار داشت که حکومت اوکراین آخرین روزهای خود را سپری می‌کند.

 

شبکه خبری سی ان ان پیش از این به نقل از مقام‌های آگاه آمریکایی گزارش داد که حمله روسیه با مقاومت سخت‌تر از انتظار از سوی ارتش اوکراین مواجه شده و مشکلات در تامین نیروها نیز بر حمله مسکو تاثیر گذاشته است.

 

معاون وزیر خارجه اوکراین: درحال مذاکره با چند کشور برای میانجیگری جهت پایان جنگ هستیم

معاون وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد، این کشور مذاکراتی با چندین کشور دیگر با هدف میانجیگری آنها برای پایان جنگ دارد.

 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایسنا، امینه جبار، معاون وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: ما مذاکراتی با چین و چندین کشور دیگر با هدف میانجیگری برای پایان جنگ داریم. عربستان، ترکیه و اسرائیل با پایان روز دهم جنگ روسیه علیه اوکراین پیشنهاد میانجیگری را برای توقف درگیری‌ها داده‌اند. 

 

وی گفت: این پیشنهادها همچنان در دست بررسی است. ما به دنبال ساختارهای مختلفی برای حل نزاع و توقف جنگ هستیم.

 

شنبه پکن خواهان مذاکرات مستقیم روسیه و اوکراین شد. 

 

وزیر خارجه چین طی تماسی با همتای آمریکایی‌اش گفت: امیدواریم جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن متوقف شود و مانع بحران انسانی بزرگ شویم. مذاکرات میان روسیه و اوکراین آسان نخواهد بود. 

 

شولتس و بنت: جنگ اوکراین هر چه سریع‌تر باید پایان یابد

 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائيل پس از گفت‌وگویی ۹۰ دقیقه‌ای هدف مشترک دو کشور را پایان بخشیدن هر چه سریع‌تر به جنگ اوکراین نامیدند. آمریکا قانون جدید روسیه برای محدود کردن رسانه‌ها را محکوم کرد.

 

زلنسکی: پایانه‌های بیش‌تری از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک دریافت می‌کنیم

 

رئیس‌جمهور اوکراین در توییتی از ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس برای در اختیار گذاشتن پایانه‌های بیشتری از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تشکر کرد.

 

ولودیمیر زلنسکی  گفت، این پایانه‌ها هفته آینده در اختیار شهرهای ویران‌شده اوکراین خواهند بود.

 

ماسک پنج‌شنبه ۳ مارس گفته بود، استارلینک در برخی مناطق اوکراین تنها سیستم ارتباطاتی غیر روسی است که هنوز کار می‌کند. با این حال کارشناسان هشدار داده‌اند که این پایانه‌ها ممکن است هدف حملات هوایی روسیه واقع شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------