تلفات بالای نظامیان روسی | سازمان سیا: پوتین خشمگین و ناامید است



جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دفاع آمریکا بر اساس داده‌های منابع اطلاعاتی و گزارش‌های منابع عمومی شمار تلفات سربازان روسی در جنگ اوکراین را بین ۲ تا ۴هزار نفر نامیده است. جو بایدن از تحریم واردات نفت روسیه خبر داد. 

 مسکو از پیشروی جدایی‌طلبان در ماریوپل خبر داد

دویچه وله: به گفته وزارت دفاع روسیه، شبه‌نطامیان جدایی‌طلب جمهوری خودخوانده دونتسک از زمان پایان آتش‌بس تقریبا یک کیلومتر به طرف ماریوپل پیشروی کرده‌اند. 

 

شهر بندری ماریوپل حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در کناره دریای آزوف واقع شده است. این شهر چندین روز است که در محاصره ارتش روسیه قرار دارد و وضعیت آن فاجعه‌بار گزارش شده است. تا کنون چندین تلاش‌‌ برای تخلیه اهالی این شهر ناکام مانده است. سازمان ملل روز سه‌شنبه ۸ مارس اعلام کرد ادعاهایی وجود دارد که صدها غیرنظامی در شهرهای ماریوپل، ولنوواخا و ایزیوم اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند. 

 

 پنتاگون: بین دو تا چهار هزار سرباز روس در اوکراین کشته شدند  

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا تخمین می‌زند که بین دو تا چهار هزار سرباز روس در اوکراین کشته شده باشند. ژنرال اسکات بریر، مدیر سازمان اطلاعات نظامی آمریکا اما گفته است قابلیت اطمینان این داده‌ها پایین است، زیرا این برآورد بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع اطلاعاتی و داده‌های عمومی به دست آمده است

 

آمریکا پیشنهاد لهستان برای دریافت جنگنده های میگ ۲۹ را رد کرد

جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت که پیشنهاد لهستان برای تحویل جنگنده ها به پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، چشم‌انداز نگران‌کننده خروج آنها از یک پایگاه متعلق به آمریکا و ناتو برای پرواز به حریم هوایی مورد مناقشه با روسیه در جنگ اوکراین را افزایش داده است.کربی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به مشورت با لهستان و دیگر متحدان ناتو درباره این موضوع و چالش‌های لجستیکی دشوار ادامه خواهیم داد، اما معتقدیم که پیشنهاد لهستان قابل قبول نیست. برای ما روشن نیست که دلیل اساسی برای آن وجود داشته باشد.

 

 شکایت علیه گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان

رسانه‌های آلمان گزارش دادند که علیه گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان به اتهام "جنایت علیه بشریت" شکایت شده است. دفتر داستانی کل هانوفر این شکایت را هفته گذشته دریافت کرده و روز دوشنبه ۷ مارس به دادستان عمومی فدرال واقع در کارلسروهه ارسال کرده است. مقامات کارلسروهه در مورد شکایت علیه شرودر اظهار نظر نکردند.  در روزهای گذشته انتقاد از گرهارد شرودر به خاطر همکاری با شرکت‌های نفتی روسیه در آلمان بالا گرفته بود.  

 

زلنسکی در پارلمان بریتانیا: ما تا آخر می‌جنگیم  

جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در ارتباط زنده ویدئویی خطاب به نمایندگان مجلس عوام بریتانیا از غرب درخواست کمک کرد. زلنسکی گفت، اوکراینی‌ها علیه نیروهای روسی قهرمانانه جنگیدند و گلوله‌باران‌های ارتش روسیه نتوانست اراده آن‌ها را بشکند و آن‌ها تا آخر خواهند جنگید. 

 

سازمان سیا: پوتین خشمگین و ناامید است 

ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا اعلام کرد که پوتین در برنامه‌های خود برای اوکراین اشتباه کرده است و در روزهای آتی حملات خود را در اوکراین افزایش خواهد داد. 

 

برنز روز سه‌شنبه ۸ مارس در جلسه استماع کنگره آمریکا درباره وضعیت رئیس جمهور روسیه گفت: «فکر می‌کنم پوتین در حال حاضر عصبانی و ناامید است. او احتمالا تلاش خواهد کرد تا ارتش اوکراین را بدون توجه به تلفات غیرنظامیان درهم بشکند.» به گفته برنز جنگ در شهرهای اوکراین در هفته‌های آینده احتمالا بدتر از قبل خواهد بود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------