حمله به پایگاه های نظامی آمریکا و موساد در اربیل



 پایگاه‌های آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
طبق اعلام کانال تلگرامی صابرین‌نیوز ۱۲ موشک به پایگاه‌های آمریکایی در اربیل اصابت کردند و آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل نیز به صدا درآمد. 

به گزارش مهر، کانال تلگرامی صابرین نیوز از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر اربیل در کردستان عراق خبر داد.

 

طبق این گزارش ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزاند. همچنین آژیرهای خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمدند.

 

طبق گزارش صابرین نیوز ده‌ها راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل، یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا برخورد کرد. صابرین‌نیوز همچنین افزود: ۱۲ موشک به پایگاه‌های آمریکایی در اربیل اصابت کردند.

 

همچنین رسانه‌ها از آتش سوزی در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند. آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل نیز به صدا درآمد.

 

تعداد زیادی از هواپیماهای نظامی آمریکایی در حال پرواز در آسمان اربیل هستند و حمل‌ونقل غیرنظامی هوایی نیز در منطقه متوقف شده است.

 

درب‌های سفارت آمریکا در بغداد نیز بسته شد.

 

صابرین نیوز در خبرهای تکمیلی تاکید کرد که ۱۴ موشک ١٢٢ میلی متری گراد به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

 

منابع خبری همچنین از اصابت چند راکت به نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل خبر دادند.

 

هدف قرار گرفتن ۲ مرکز موساد 

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل مورد حمله موشکی بالستیک قرار گرفتند.

 

فرماندار اربیل اصابت چند راکت به این منطقه را تأیید کرد. او گفته که هنوز مشخص نیست دقیقاً کجا مورد هدف قرار گرفته‌است.

 

مسئول ارتباطات رسانه‌های خارجی کردستان عراق درباره حمله موشکی به نقاطی از اربیل نوشته تحقیقات درباره این حمله ادامه دارد و تا این لحظه این حادثه هیچ مجروحی نداشته است.

 

در همین حال، مدیر فرودگاه اربیل گفت که هیچ راکتی به داخل این فرودگاه یا نزدیکی آن اصابت نکرده است.

 

‏وزارت بهداشت اقلیم کردستان اعلام کرده که تاکنون به دنبال حمله موشکی زخمی شدن کسی گزارش نشده است اما خبرنگار ایران اینترنشنال در کردستان عراق اعلام کرده که که تعداد زخمی ها بالا است.

 

طبق ویدئوهای منتشر شده ساعت برخورد موشک ها ۱:۲۰ دقیقه بامداد است. صابرین‌نیوز درباره این زمان نوشت: «به هیچ‌وجه تصادفی نیست.»

 

 حمله موشکی به کنسولگری آمریکا در کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع امنیتی عراق گفت، راکت‌هایی به نزدیکی کنسولگری آمریکا در کردستان عراق و ایستگاه تلویزیونی ۲۴ در صلاح‌الدین اربیل اصابت کردند که در اثر این انفجارها، ساختمان این شبکه تلویزیونی آسیب دید.

به گفته وزیر بهداشت عراق، این انفجارها کشته‌ای در پی نداشته است.

گفته شده تعداد  راکت‌های شلیک شده به سوی کنسولگری آمریکا تا ۱۲ عدد بوده است.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز گفته درحال بررسی این حملات است.

 

وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله شرورانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------