سناتور آمریکایی: پوتین به دنبال تغییر رژیم در اوکراین است/ عقب نشینی بایدن از تغییر حکومت در روسیه



 سناتور آمریکایی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
"مارک وارنر" رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با خودداری از انتقاد از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به خاطر اظهاراتش در خصوص تغییر رژیم در روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری را متهم به تغییر رژیم در اوکراین کرد.

  این سناتور آمریکایی روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه سی ان ان افزود: تنها یک نفر در اروپا به دنبال تغییر رژیم است و آن هم ولادیمیر پوتین می باشد که می خواهد رژیم اوکراین را تغییر دهد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سیاست آمریکا باید تغییر رژیم باشد؟ گفت: کاخ سفید سیاست را اعلام کرده  و این امر تغییر نکرده است. تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی در کرملین قدرت را در دست دارد، بر عهده مردم روسیه است.

 

از سوی دیگر مایکل مک کال، رهبر جمهوری‌خواهان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با لحنی شدیدتر به سی ان ان گفت: می‌دانم این اظهارات کنترل نشده بود، اما هرچه رئیس‌جمهوری آمریکا بگوید، حرف سنگینی محسوب می شود. در این مورد، (این اظهارات)  پیام بسیار تحریک آمیزی به پوتین می دهد.

 

عقب نشینی بایدن از تغییر حکومت در روسیه 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب با عقب نشینی از اظهارات روز گذشته (شنبه) خود در لهستان گفت که او خواهان تغییر حکومت در روسیه نیست.

 

 سناتور آمریکایی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش "سی ان ان"، بایدن در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا او به دنبال تغییر حکومت در روسیه است پاسخ کوتاهی داد و گفت: نه.

 

به گزارش ایرنا، وی که به لهستان سفر کرده است، شنبه شب به وقت محلی در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو، پایتخت لهستان که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت مستقیم پخش می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی‌تواند در قدرت باقی بماند. 

 

رئیس جمهور آمریکا گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی‌تواند در قدرت باشد. 

 

وی با تاکید بر اینکه تنها فرد مقصر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است، تصریح کرد پوتین با حمله به اوکراین، دموکراسی را خفه کرده است. 

 

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد این شدیدترین انتقاد بایدن از پوتین و نشان دهنده تغییر رویکرد عمده آمریکا در مقابل روسیه است. 

 

پیش از این، مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که تغییر حکومت در روسیه هدف آن‌ها نیست. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------