ماکرون: تماس‌هایم را با پوتین متوقف کردم/کاخ سفید: بایدن برنامه ای برای سفر به اوکراین ندارد



 ماکرون ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور فرانسه با بیان این که فرانسه به گاز روسیه نیازی ندارد، گفت مذاکراتش را با پوتین متوقف کرده است. 

 به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در مصاحبه با کانال ۵ تلویزیون کشورش گفت که گفتگوی او با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از کشف "کشتارهای دسته جمعی در اوکراین" متوقف شده است.

 

ماکرون در این گفتگو گفت: از زمانی که کشتارها در بوچا و سایر شهرهای اوکراین را کشف کردیم، جنگ مسیر دیگری به خود گرفته است، بنابراین از آن زمان دیگر مستقیماً با پوتین صحبت نکرده‌ام، اما انجام این کار در آینده را رد نمی‌کنم.

 

وی همچنین گفت که اروپا به گاز روسیه وابسته است، اما فرانسه "به آن نیازی ندارد".

 

این اظهارات ماکرون در حالی ایراد شده که وی برعکس همتای آمریکایی خود از استفاده از واژه "نسل کشی" برای رخدادهای اوکراین خودداری کرده است و متذکر شده که تعیین نسل کشی و استفاده از این واژه مختص وکلا است نه سیاستمداران.

 

کاخ سفید: بایدن برنامه ای برای سفر به اوکراین ندارد

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد به رغم درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قصد سفر به کی یف را ندارد.

 

 ماکرون ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که هیچ برنامه ای برای سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین وجود ندارد.

 

تعدادی از رهبران اروپایی از جمله بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به کی یف سفر و با رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفت و گو کرده اند.

 

سخنگوی کاخ سفید  ادامه داد: این موضوع تغییر نکرده است. درحال حاضر تمرکز ما بر ارائه کمک بی سابقه امنیتی به اوکراین است.

 

زلنسکی در مصاحبه روز گذشته خود از بایدن خواست به اوکراین سفر کند. رئیس‌جمهوری آمریکا  هفته گذشته  به تمایل خود برای سفر به اوکراین اشاره کرد اما او گفت که مقامات آمریکایی هنوز در حال "گفتگو" در مورد سفر یک مقام بلندپایه آمریکایی به اوکراین هستند.

 

اردوغان خواستار مذاکرات روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ شد

 رجب طیب ارودغان رئیس جمهور ترکیه در حساب توییتری خود از روسیه و اوکراین خواست برای پایان دادن به جنگ با یکدیگر وارد مذاکره شوند.

 

به گزارش "الجزیره"، وی افزود، می‌توان راه حلی مسالمت آمیز را از طریق گفت‌ وگو و با حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین بدست آورد. 

 

اردوغان دوشنبه شب افزود: ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا مذاکرات در استانبول به نتیجه موفقیت آمیزی برسد و دوطرف و جامعه بین‌المللی راضی شوند. 

 

مارتین گریفیتس مسئول کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، پیشتر گفت که این هفته به ترکیه سفر خواهد کرد تا با اردوغان و دیگر مقامات درباره میزبانی مذاکرات بشردوستانه بین اوکراین و روسیه گفت‌ وگو کند. 

 

پیش از این سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره جنگ در اوکراین و نیز درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت وگو کرده است. 

 

سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد، گوترش در این تماس تلفنی بر ادامه حمایت خود از تلاش‌های ترکیه در ارتباط با جنگ اوکراین و همچنین نیاز به ایجاد کریدورهای بشردوستانه جهت توزیع کمک‌ها و تخلیه مردم تاکید کرد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------