زلنسکی سربازان روس را به نافرمانی فراخواند/ استکهلم: هواپیماهای روس واردحریم هوایی سوئد شدند



  زلنسکی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی در ویدئو سخرانی شبانه خود به زبان روسی از سربازان این کشور درخواست کرد تا علیه اوکراین نجنگند و مدعی شد که حتی ژنرال‌های روسی می‌دانند که هزاران تن از آن‌ها در این جنگ کشته خواهند شد، پس بهتر است در روسیه جان خود را نجات دهند تا اینکه در خاک اوکراین کشته شوند. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخرانی شبانه خود مدعی شد: «روسیه نیروهای جدیدی را استخدام کرده است؛ نیروهایی که انگیزه و تجربه جنگی اندکی دارند و در این حمله سریعا منهدم می‌شوند. فرماندهان روسی خوب می‌دانند که هزاران تن از آن‌ها در هفته‌های آتی یا کشته و یا زخمی می‌شوند. این فرماندهان به سربازان خود دروغ می‌گویند. برای مثال به سربازان نمی‌گویند که ارتش روسیه در حال آماده سازی مخزن‌هایی جهت نگهداری اجساد است. آن‌ها درخصوص تلفات جدید جنگ گزارشی را منتشر نمی‌کنند.»

 

وی در ادامه خطاب به سربازان روسی افزود: «شما می‌توانید جان خود را نجات دهید. این برای شما بهتر است که در خاک خود جانتان را نجات دهید تا در سرزمین ما کشته شوید.»

 

ادعاهای جدید رئیس‌جمهوری اوکراین هم زمان با اطلاعیه دولت سوئد مبنی بر "نقض حریم هوایی" کشورش توسط هواپیمای روسی منتشر شد.

 

دولت سوئد روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردکه هواپیمای ای‌ان-۳۰ (AN-۳۰) روسی وارد حریم هوایی سوئد شده و پس از اندکی این محدوده را ترک کرده است.

 

وزیر دفاع سوئد این اقدام روسیه را "غیرقابل قبول" و "غیر حرفه‌ای" توصیف کرد.

 

سوئد و همسایه‌اش فنلاند مدتهاست در حال بررسی عضویت در ناتو هستند؛ در حالیکه مسکو نسبت به این تصمیم آن‌ها هشدار داده و بدون ذکر جزئیات بارها خاطر نشان کرده که این اقدام سوئد و فنلاند "پیامدهایی" را به همراه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------