اتحادیه اروپا دیوار برلین را بازسازی می‌کند



اخبار,اخباربین الملل ,دیوار برلین

سیاست‌مداران غربی که دیوار برلین را جداکننده فرهنگ‌ها می‌دانستند، اکنون با ساختن دیوار و حصار در مرزها برای جلوگیری از ورود مهاجران، علناً دیوار برلین را بازسازی کردند و اروپا را از جهان جدا کردند.

به گزارش فارس، روزنامه  روسی «گازتا» در گزارشی به سیل مهاجرت غیرقانونی کشورهای حوزه خاورمیانه و آفریقا به سوی کشورهای اروپایی پرداخت.

بنابر این گزارش، تعداد پناهندگان مهاجران غیرقانونی به اروپا پس از جنگ جهانی دوم به بالاترین رکورد خود رسید. مقامات اتحادیه اروپا بر توزیع مساوی پناهندگان در کشورهای اروپایی اصرار دارند، اما بسیاری از کشور اروپایی با این ابتکار عمل موافق نیستند و به باور آن‌ها دولت‌هایی در سرازیر شدن سیل بی‌امان پناهندگان به‌ سوی اروپا مقصرند که در درگیری‌های خاورمیانه و شمال آفریقا مداخله کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: تاریخ تا به امروز این تعداد از مهاجران غیرقانونی را به چشم ندیده است. به گزارش آژانس مرزی اروپا موسوم به «فرونتکس» در 7 ماه اول سال 2015 نزدیک به 340 هزار مهاجر غیرقانونی به کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کردند که این رقم در مقایسه با سال 2014 سه برابر شده است به‌گونه‌ای که تنها در ماه جولای 2015، صد و هفت هزار پانصد پناهنده وارد اروپا شدند.

این در حالی است که در سال 2014 تعداد کل مهاجران غیرقانونی به اروپا صد و بیست و سه هزار و پانصد نفر بود. طی دو ماه اخیر سال جاری (2015) یونان مورد هجوم بی‌وقفه پناهندگان بی‌خانمان قرار گرفت، به‌ نحوی‌ که در ماه جولای بیش از 50 هزار پناه‌جو به جزایر یونانی «لسوبوس»، «خیوس»‌ و «کوس» وارد شدند. این در حالی است که یونان در بحران شدید اقتصادی و مالی بسر می‌برد. به گزارش «فرونتکس» در نیمه اول سال 2015، 160 هزار نفر از طریق دریا و هزار و هفت‌ صد نفر از راه زمینی از طریق مرز یونان-ترکیه به یونان وارد شدند.

روزنامه «گازتا» خاطرنشان می‌کند که ایتالیا نیز مدت‌زمان زیادی است که مورد هجوم مهاجران کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه قرار دارد به‌ طوری‌ که در شش ماه اول سال جاری 90 هزار مهاجر غیرقانونی به این کشور وارد شدند.

گفتنی است که بسیاری از مهاجران زنده به مقصد نمی‌رسند. بر اساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت در سال گذشته (2014) 34 هزار و هفت‌صد پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند. البته این آماری است که به دست رسانه‌ها رسیده و مسلماً تعداد غرق‌شدگان بیش از این مقدار است. افزون بر این، تعداد قربانی‌های مهاجری که از راه زمینی وارد اروپا می‌شوند هنوز مشخص نیست.

گازتا نوشته است: ما هرروز شاهد فرار هزاران پناه‌جو از کشورهای خاورمیانه و آفریقایی هستیم که برای دستیابی به زندگی امن و دور از جنگ و خونریزی راهی کشورهای صاحب قدرت می‌شوند.

بحران سیل مهاجران غیرقانونی موجب اختلاف میان سران اتحادیه اروپایی شده است. در اواخر ماه ژوئن در نشست رهبران اروپا در بروکسل، بحث‌های جدی در مورد سهمیه‌بندی مهاجران مطرح شد که درنهایت به هیچ‌گونه راه‌حلی دست نیافته‌ و مهاجرانی که زندگی آن‌ها در معرض خطر است همچنان سرگردان و آواره‌اند. گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل در مورد پناهندگان حاکی از آن است که به‌رغم افزایش بودجه حمایت از توسعه جهانی، امروزه نزدیک به 50 میلیون نفر به پناهنده تبدیل شده‌اند، که این نتیجه انقلاب‌های به‌اصطلاح دموکراتیک آمریکا و غرب است که مردم بسیاری از کشورهای خاورمیانه و افریقا را آواره کرده است.

در پایان این گزارش آمده است: «در شرایط بحران اقتصادی کشورهای قربانی تروریسم و فرار مهاجران به‌سوی کشورهای امن، کشورهای اروپایی بخصوص ترکیه، فرانسه و انگلیس برای جلوگیری از سیل مهاجران بی‌خانمان در مرزهای خود شروع به ساختن دیوار و حصار کردند تا معنای دموکراسی و حقوق بشر تجسم پیدا کند. سیاست‌مداران غربی که دیوار برلین را جداکننده فرهنگ‌ها می‌دانستند و تخریب آن را از خدمات ارزنده خود می‌دانند اکنون با ساختن دیوار و حصار در مرزها برای جلوگیری از ورود مهاجران، علناً دیوار برلین را بازسازی کردند و اروپا را از جهان جدا کردند.

سیاست غربی‌ها نسبت به پناهندگان به‌قدری بی‌رحمانه است که فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا، اولویت اول امنیت انگلیس را اخراج مهاجران و عدم پذیرش هرگونه پناهندگی اعلام کرد. بااین‌حال بسیاری از اروپایی‌ها، ایالات‌متحده آمریکا را مقصر اصلی سیل مهاجرت‌های غیرقانونی می‌دانند. اروپایی‌ها بر این باورند که هدف آمریکا ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در خاورمیانه و آفریقا و کشاندن این ناامنی به اروپا است. به باور آن‌ها، آمریکایی‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی مردم کشورهای جنگ‌زده را برای مهاجرت به اروپا ترغیب می‌کند و برای آن‌ها وسایل نقلیه دریایی فراهم می‌کنند.»


 اخباربین الملل  -  فارس 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------