آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

انگلیس: ایران با حمایت از حماس، حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا…

سمیه اردوغان: حامیان گولن مثل داعش‌اند/رویکرد غرب در قابل ترکیه "سوال برانگیز" است



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سمیه اردوغان

دختر رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس سازمان "زنان و دموکراسی" می‌گوید، "شبکه حامیان گولن" گروهی افراطی مانند داعش و بوکوحرام است.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه صباح، سمیه اردوغان بیراکتار، دختر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی خود در حاشیه پانزدهمین کنوانسیون "مسلمانان آمریکا – وظایف اسلامی و بایدهای مدنی" در شیکاگو به عنوان بزرگترین کنوانسیون اسلامی در آمریکای شمالی هشدار داد که "گروه تروریستی گولنیست" شباهت بسیاری به سازمان‌های تروریستی دارد و اگر اقدامی علیه آنها صورت نگیرد تهدیدی علیه مسلمانان در سراسر جهان محسوب خواهد شد.

 

سمیه اردوغان با یادآوری این مساله که کودتای نافرجام اخیر کشورش به اهداف خود رسید و نهادهای دموکراتیک را در ترکیه نابود کرد، ادامه داد: در کودتای نافرجام اخیر مردم ترکیه نشان دادند که اجازه حمله دیگر، تانک دیگر یا کودتاگران جدیدی را نمی‌دهند تا دست به هر اقدامی بزنند.

 

وی خاطر نشان کرد: طی ۱۵ سال اخیر مردم ترکیه تمایل بیشتری نسبت به سیاست و دموکراسی داشته‌اند و علیه دیگران برای قیمومیت آنها می‌ایستند.

 

دختر رئیس‌جمهور ترکیه همچنین بار دیگر تاکید کرد که سازمان تروریستی گولن پشت این کودتا بوده و علاوه بر این فهم و برداشت از اسلام را تحریف کرده است.

 

وی که به عنوان مهمان افتخاری به این کنوانسیون دعوت شده بود، درباره مواضع "ریاکارانه" کشورهای غربی در قبال کودتای ترکیه اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه سران غربی در مخالفت با این کودتا و اهمیت خواست مردم سخن گفتند اما در اتخاذ موضعی قدرتمند در مقابل عوامل کودتای نافرجام ترکیه شکست خوردند.

 

سمیه اردوغان اظهارات خود را این چنین ادامه داد: سران غربی به صورت ضمنی نشان دادند که مداخله نظامی در سیاست و حمله دموکراسی قابل تحمل است و به این ترتیب مردم ترکیه اعتماد خود را به کشورهای غربی به دلیل همین استانداردهای دوگانه از دست داده است.

 

وی خاطر نشان کرد که رویکرد غرب در قابل ترکیه "سوال برانگیز" است و به سرحد "وسواس بیمارگونه" رسیده است.

 

دختر اردوغان بایراکتار در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد، ترکیه به تمام جهان نشان داده که سکولاریسم، دموکراسی و اسلام می‌توانند درکنار هم زندگی کنند.

 

وی در این باره تشریح کرد: "ما به منبع الهامی برای سایر کشورهای مسلمان تبدیل شده‌ایم که تغییر و دستیابی به آینده‌ای بهتر شدنی است."

 

رئیس سازمان زنان و دموکراسی ترکیه همچنین از نقش کشورش در ارائه برنامه‌های امدادرسانی به کشورهای مسلمان قدردانی و عنوان کرد،‌ترکیه کشوری است که تا جایی که تولید ناخالص داخلی‌اش اجازه می‌دهد بیشترین کمک‌های بشردوستانه را ارائه می‌دهد و همواره کنار مردمی مانند مردم مصر و سوریه استاده که خواهان دموکراسی و آزادی هستند.

 

سمیه اردوغان تاکید کرد: داستان موفقیتی که ترکیه آن را با تمامی چالش‌ها به رشته تحریر درآورده نه تنها به آن بلکه به تمام امت اسلامی تعلق دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------