وزیر بهداشت و درمان واردات داروی چینی را تکذیب کرد



اخبار,اخبار پزشکی,سعید نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واردات داروی چینی یک جوسازی و جریان‌سازی بیرون از مرزها از طریق رسانه‌های معاند نظام است که تخریب دستاوردهای جمهوری اسلامی و انقلاب را هدفگذاری کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های بهداشتی و آموزشی بیمارستان امیرالمومنین(ع)سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: داروی چینی وارد کشور نشده و با قاطعیت این موضوع را تکذیب می کنیم.

 

وی ادامه داد: داروهای کمیاب از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت کنترل است و مشکلی وجود ندارد، برخی داروها از قبل وارد شده یا برخی نارسایی در ساختار نظام نظارتی وجود داشت که در مسیر اصلاح است. 

 

وی ابراز داشت: طرح پزشک خانواده در نظام الکترونیکی پرونده سلامت ریل گذاری شده و اکنون ۱۴ هزار پزشک خانواده در کشور برای  ارایه خدمت و راه‌اندازی نظام ارجاع آماده می‌شوند.

 

نمکی تصریح کرد: نسخه نویسی الکترونیکی، پزشک خانواده و نظام ارجاع با هم در حال پیگیری است و تا پایان امسال حدود ۷۰ درصد و تا نیمه سال آینده ۱۰۰ درصد شهروندان تحت پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره شرایط دانشجویان رشته‌های پزشکی در کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ظرفیت خالی ندارند، ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و سالی هفت هزار دانشجوی رشته پزشکی دانش آموخته می‌شوند.

 

۴۰ طرح بهداشتی و درمانی استان سمنان در سفر یکروزه نمکی در شهرستان های گرمسار، آرادان، سرخه و سمنان افتتاح و آغاز شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------