اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نصب پیام رسان داخلی؛ شرط بیمه سلامت برای تایید غیرحضوری نسخه!



بیمه،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
تصویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد بیمه‌شدگان بیمه سلامت باید برای تایید غیرحضوری دارو از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روز گذشته تصویری از یکی از داروخانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن، بیمه سلامت برای تایید غیرحضوری دارو، شرطی عجیب تعیین کرده است.

 

بیمه‌شدگان بیمه سلامت موظفند به منظور تایید آنلاین نسخه الکترونیک، علاوه بر داشتن کد رهگیری نسخه الکترونیک، یکی از پیام‌رسان‌های داخلی ایتا، سروش یا روبیکا را نصب کنند.

 

بیمه،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

کوچ اجباری به پیام‌رسان‌های داخلی

با وجود اینکه هنوز هیچ یک از مراجع رسمی این موضوع را تایید نکرده‌اند، اما الزام استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، موضوع جدیدی نیست.

 

در ماه‌های گذشته، دانشگاه آزاد و گمرک هم دریافت برخی از خدمات را مشروط به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی کرده بودند. بنابراین بعید نیست که الزام نصب پیام‌رسان‌های داخلی برای تایید نسخه الکترونیک هم بخشی از برنامه کوچ اجباری به این پیام‌رسان‌ها باشد.

 

تایید غیرحضوری نسخه بیماران خاص

بررسی‌ها نشان می‌دهند که تصویر منتشر شده، مربوط طرح بیمه سلامت برای تأیید داروهای بیماران خاص است که در یکی از بیمارستان‌های استان البرز اجرا شده است.

 

در آبان ماه امسال، داود زارع، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز، اعلام کرده بود که تأیید داروهای بیماران خاص بدون حضور در اداره کل بیمه سلامت اجرا می‌شود.

 

وی همچنین اضافه کرد: بیماران بدون هزینه رفت‌وآمد و اتلاف وقت، تنها با مراجعه به داروخانه، از طریق پیام‌رسان داخلی مستندات خود را ارائه می‌کنند و حدود 30 تا 60 دقیقه بعد تأیید نسخه برای آن‌ها ارسال می‌شود.

 

سوءاستفاده از دارو برای کشاندن مردم به پیام‌رسان‌های داخلی

الزام استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی برای تایید غیرحضوری نسخه الکترونیک در حالی مطرح شده است که در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی درباره بی میلی مردم برای استفاده از این پیام‌رسان‌ها مطرح شده است.

 

از طرف دیگر، مشکلات زیرساختی این پیام‌رسان‌های داخلی به نحوی بوده که تجربه ناخوشایندی را برای کاربران خود رقم زده است.

 

با این وجود به نظر می‌رسد که این شرط عجیب بیمه سلامت، نوعی سوء استفاده از یک کالای حیاتی مثل دارو برای کشاندن مردم به پیام‌رسان‌های داخلی است.

 

به علاوه این نکته هم قابل توجه است که این اقدام برای تایید داروهای بیماران خاص انجام شده که حساسیت بسیار بالاتری نسبت به دیگر داروها دارند.

 

مشکلات دریافت دارو ادامه دارند

با وجود اینکه دارو یک کالای حیاتی برای بیماران است اما در ماه‌های اخیر مشکلات بسیاری سبب شده که دسترسی به دارو برای بسیاری از مردم دشوارتر شود.

 

از طرح نسخه الکترونیک که در ماه‌های نخست اجرایی شدن، بسیاری از بیماران را با مشکلات جدی مواجه کرد تا کمبود دارو در روزهای گذشته، همگی موضوعاتی بودند که دریافت دارو را برای بیماران دشوار کرده بود.

 

حالا هم بیمه سلامت که حدود 50 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است، محدودیت جدیدی برای بیمه‌شدگان خود قرار داده که می‌تواند مشکلات تازه‌ای برای دریافت دارو ایجاد کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------