آخرین آمار کرونا در ایران ( ۲۳ آذر ۱۴۰۱) | افزایش ۶۰۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خوزستان



کرونا در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ جانباخته‌ای نداشت و مجموع جان باختگان این بیماری در عدد ۱۴۴ هزار و ۶۵۸ نفر ثابت ماند.

به گزارش وبدا، تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۳۳۰ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۶۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۱۶۶ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۵۶۱ دُز رسید.

 

از دیروز تا امروز ۲۳ آذر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۹۴ نفر رسید.

 

در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ یک از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست ندادند و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد ۱۴۴ هزار و ۶۵۸ نفر ثابت ماند.

 

تا کنون ۷ میلیون ۳۳۵ هزار و ۵۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۵۴ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۸۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۹۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

افزایش ۶۰۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از افزایش ۶۰۰ درصدی موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد.

 

دکتر سیدمحمد علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وضعیت کرونا در خوزستان همچنان خوب و تعداد شهرهای زرد محدود بوده و اکثر مناطق در حالت آبی قرار دارند.

 

وی با اشاره به تغییرات هفتگی بیماری در استان افزود: موارد بیماری در هفته منتهی به ۱۸ آذرماه نسبت به هفته قبل از آن ۶۰۰ درصد و موارد بستری نیز ۳۰۰ درصد افزایش یافته است اگرچه تعداد آنها عدد بالایی نیست.

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه احتمال موج بیماری در آینده نزدیک وجود دارد گفت: با توجه به اینکه در برخی از کشورهای اروپای شرقی و غربی و کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی و چین موارد بیماری به شدت افزایش یافته، باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا در ماه های آینده غافلگیر نشویم.

 

وی افزود: از طرفی اکنون مسابقات جام جهانی فوتبال را داریم که تعداد زیادی از هموطنان برای تماشای مسابقات به قطر سفر کرده اند لذا این احتمال وجود دارد که بعد از مسابقات با موجی از بیماری همراه شویم.

 

علوی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: میزان واکسیناسیون کرونا در خوزستان تفاوت چندانی نسبت به گذشته نداشته به گونه ای که اکنون ۸۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک نوبت، ۷۵ درصد نیز ۲ نوبت و ۳۶ درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

 

وی افزود: در استان استقبال چندانی از واکسن کرونا صورت نمی گیرد و یک نوع بی تفاوتی نسبت به بیماری ایجاد شده است. متاسفانه رعایت ماسک در جامعه و ادارات بسیار کاهش یافته و حتی در جلسات تعداد محدودی ماسک می زنند که خطرناک است.

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به اینکه چند ماه از زمان بروز موج در کشور و استان می گذرد، کم کم سطوح ایمنی افراد پایین تر آمده و افرادی که واکسن نزده اند بیشتر در معرض بیمای قرار می گیرند لذا به مردم توصیه می شود ضمن تکمیل چرخه واکسیناسیون، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی در پایان گفت: در چند هفته اخیر هیچ مورد مرگی ناشی از بیماری کرونا در خوزستان نداشته ایم.

 

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------