قطره چشمی آتروپین شروع نزدیک بینی را در کودکان به تاخیر می اندازد



نزدیک بینی کودکان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان می گویند بروز نزدیک بینی در کودکی ممکن است نشانه ای از خطر بالاتر ابتلا به نزدیک بینی بالا در سنین بالاتر باشد.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان پی بردند استفاده روزانه از قطره چشمی آتروپین با دوز کم در کودکان ممکن است شروع نزدیک بینی را به تأخیر بیاندازد یا از آن جلوگیری کند.

 

نزدیک بینی زمانی است که افراد می‌توانند اشیا نزدیک را به وضوح ببینند اما اشیایی که در فاصله هستند تار می‌شوند.

 

نزدیک بینی زمانی رخ می‌دهد که کره چشم بیش از حد بلند باشد یا قرنیه بیش از حد خمیده باشد.

 

ایجاد نزدیک‌بینی در سنین پایین‌تر می‌تواند نشان‌دهنده بروز نزدیک‌بینی بالا در آینده باشد، که اغلب زمانی تعریف می‌شود که یک فرد به ۵- دیوپتر یا بیشتر از اصلاح کروی نیاز دارد. افراد مبتلا به نزدیک بینی بالا در معرض خطر بیشتر بیماری‌های تهدید کننده بینایی مانند گلوکوم، پارگی شبکیه و آب مروارید قرار دارند.

 

کارشناسان معتقدند نزدیک بینی در سراسر جهان در حال افزایش است. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵۰ درصد از جمعیت جهان نزدیک بینی خواهند داشت.

 

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه چینی هنگ کنگ منتشر شده است گزارش می‌دهد که استفاده شبانه از قطره چشمی آتروپین با دوز کم در کودکان ممکن است شروع نزدیک بینی را به تأخیر بیاندازد یا حتی از آن جلوگیری کند.

 

شیوع نزدیک بینی در کودکان در کشورهای شرق آسیا بیشتر است.

 

محققان از داده‌های کارآزمایی با غلظت پایین آتروپین برای پیشگیری از نزدیک‌بینی استفاده کردند.

 

محققان کودکان ۴ تا ۹ ساله با معادل کروی سیکلوپلژیک بین +۱.۰۰ و ۰.۰۰ D، آستیگماتیسم کمتر از -۱.۰۰ D را انتخاب کردند. شرکت کنندگان باید حداقل یکی از والدین مبتلا به نزدیک بینی داشته باشند.

 

در نهایت، ۴۷۴ کودک در یک دوره دو ساله، شبانه در هر دو چشم قطره چشمی دریافت کردند.

 

یک گروه قطره چشمی حاوی ۰.۰۵% آتروپین دریافت کردند. گروه دیگر قطره چشمی حاوی ۰.۰۱% آتروپین دریافت کرد. گروه سوم قطره دارونما دریافت کردند.

 

پس از دو سال، بروز نزدیک بینی در گروه کودکانی که ۰.۰۵ درصد قطره آتروپین دریافت کردند، ۲۸ درصد، در گروهی که ۰.۰۱ درصد قطره آتروپین دریافت کردند، نزدیک به ۴۶ درصد و برای گروه دارونما ۵۳ درصد بود.

 

در گروهی که قطره آتروپین ۰.۰۵ درصد دریافت کردند، نسبت به گروه دارونما و گروهی که قطره آتروپین ۰.۰۱ درصد دریافت کردند، میزان نزدیک بینی به طور قابل توجهی کمتر بود.

 

کارشناسان می‌گویند این یافته‌ها جالب است، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چقدر این قطره‌های چشمی در درمان و پیشگیری از نزدیک بینی مؤثر هستند، مورد نیاز است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------