پیاده‌روی و یوگا می‌تواند خطر گسترش و بازگشت سرطان را کاهش دهد



اثر پیاده روی و یوگا بر روی سرطان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
فعالیت بدنی می‌تواند به بیماران مبتلا به سرطان کمک کند و خطر گسترش بیماری، عودکردن و مرگ ناشی از آن را کاهش دهد.

به گزارش دیجیاتو، سه مطالعه ارائه‌شده در نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO)، بزرگ‌ترین کنفرانس سرطان جهان، نشان می‌دهد فعالیت بدنی می‌تواند به بیماران مبتلا به سرطان کمک کند و خطر گسترش بیماری، عودکردن یا بازگشت و همچنین مرگ ناشی از آن را کاهش دهد.  

 

تحقیقات نشان می‌دهد ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز و انجام تمرینات یوگا می‌تواند به کاهش خستگی در بیماران سرطانی کمک کند. در سراسر جهان، سالانه بیش از ۱۸ میلیون نفر به سرطان مبتلا می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد که عدم فعالیت بدنی خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهد. حالا محققان برجسته سرطان در جهان در مورد مزایای فعالیت بدنی پس از تشخیص بیماری اطلاعات بیشتری را به اشتراک گذاشته‌اند. برای دهه‌ها، بسیاری از انکولوژیست‌ها و متخصصان سلامت به‌دلیل فشار درمان سرطان، تمایلی نداشتند که از بیماران بخواهند ورزش کنند. اما این دیدگاه درحال تغییر است.

 

۳۰ دقیقه پیاده‌روی و تمرینات یوگا خطر گسترش سرطان را کاهش می‌دهد

دکتر «ملیسا هادسون»، متخصص سرطان، در کنفرانسی در شیکاگو به این نکته اشاره کرد که اغلب بیماران سرطانی تصور می‌کنند که چون بیمار هستند، باید بالش را برداشته و استراحت کنند. حال آنکه تعداد زیادی از پزشکان می‌گویند اتفاقاً در چنین شرایطی بیمار باید ورزش کند.

 

در یکی از مطالعات انجام‌شده، محققان به بررسی تأثیر یوگا بر بیماری و التهاب آن پرداختند. التهاب می‌تواند در گسترش سرطان نقش مهمی داشته باشد و به رشد تومور و گسترش آن در سراسر بدن کمک کند.

 

در این مطالعه بیش از ۵۰۰ بیمار سرطانی با میانگین سنی ۵۶ سال از سراسر ایالات‌متحده انتخاب شدند. همه آن‌ها بین دو ماه تا پنج سال قبل درمان بیماری را آغاز کرده بودند. از بیماران خواسته شد تا دو بار در هفته، به مدت ۴ هفته، در جلسات ۷۵ دقیقه‌ای یوگا شرکت کنند. نتایج آزمایش خون آن‌ها نشان داد که سطح نشانگر التهاب گروهی که ورزش کرده بودند به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر است.

 

در مطالعه دوم که توسط مرکز پزشکی دانشگاه روچستر انجام شد، محققان تأثیر یوگا بر خستگی و کیفیت زندگی را بررسی کردند. ۱۷۳ بیمار ۶۰ ساله و مسن‌تر در این کارآزمایی ثبت‌نام کردند. مجدداً شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. آن‌ها هفته‌ای دو بار به مدت چهار هفته در کلاس‌های ۷۵ دقیقه‌ای یوگا شرکت کردند. این تحقیق نشان داد که یوگا در کمک به رفع خستگی و ارتقای کیفیت زندگی عملکرد مثبتی دارد. مطالعه سوم نشان داد که بیماران سرطانی با فعالیت بدنی می‌توانند خطر مرگ را تقریباً یک‌پنجم کاهش دهند.

 

این تحقیق شش‌ساله روی ۲۶۰۰ بیمار سرطانی در برزیل انجام شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------