احتمال افزایش بارداری طبیعی بعد از بچه دار شدن از طریق IVF



حاملگی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
تحقیقات جدید محققان دانشگاه کالج لندن نشان می‌دهد از هر پنج زنی که با استفاده از IVF یا تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم، بچه دار شده است، یک زن احتمالا در آینده حاملگی طبیعی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، متاآنالیز جدید شامل ۱۱ مطالعه منتشر شده با بیش از ۵۰۰۰ شرکت کننده بود. از بین شرکت کنندگان گردآوری شده، حدود ۲۰ درصد پس از استفاده از فناوری کمک باروری (ART) برای حداقل یک بارداری قبلی، حاملگی طبیعی داشتند.

 

محققان مشاهده کردند برخی زنان می‌توانند به طور طبیعی پس از ART باردار شوند. همچنین کشف کردند که از بین زنانی که می‌توانند به طور طبیعی باردار شوند، اکثر آنها در دو تا سه سال پس از استفاده از IVF باردار شدند.

 

بنابراین، این‌ها نوعی بارداری‌های تکراری نسبتاً سریع هستند، که ممکن است برای زنان مفید باشد تا بدانند آیا به برنامه‌ریزی برای فرزندان بعدی خود فکر می‌کنند، آیا از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده کنند یا نه، آیا به دنبال IVF بیشتر بروند یا نه، یا منتظر بمانند.

 

محققان امیدوارند که مطالعه او به والدین آینده نگر کمک کند تا متوجه شوند که بارداری طبیعی پس از ART آن‌قدرها که بسیاری معتقدند نادر نیست.

 

به عنوان گام‌های بعدی، محققان قصد دارند داده‌ها را بیشتر بررسی کنند و دریابند که چه عواملی باعث می‌شود پس از استفاده از درمان ناباروری، احتمال بارداری طبیعی کم و بیش افزایش یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------