تجمع بیماران نقص ایمنی در اعتراض به گرانی داروی «ivig»



تجمع بیماران نقص ایمنی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
تعدادی از بیماران دارای نقص سیستم ایمنی در اعتراض به گرانی و مشکلات تأمین دارو در نزدیکی سازمان غذا و دارو تجمع کردند.

به گزارش فارس، یکی از بیماران نقص سیستم ایمنی درباره مشکلات  تأمین داروی خود گفت: ما بیماران نقص ایمنی یک گروه مشخصی هستیم که توسط سازمان غذا و دارو شناسایی شده‌ایم و هرماه سهمیه داروی خود را از داروخانه ۲۹ فروردین دریافت می‌کردیم. داروی ivig گران است و ما به علت آنکه هم خودمان و هم فرزندانمان باید این دارو را تزریق کنیم توانایی خرید آزاد آن را نداریم. 

 

وی در ادامه درباه مبلغ داروی موردنیازشان گفت: مبلغ داروی ما به به صورت آزاد نزدیک به پنج میلون تومان است و این در حالی است که باید به صورت مادام‌العمر هرماه این دارو را در بخش شیمی درمانی بیمارستان تزریق کنیم تا بتوانیم به زندگی‌مان ادامه دهیم. از آنجایی که داروی ما داروی گرانی است ۱۰ درصد از مبلغ دارو را بیمه‌های پایه و ۹۰ درصد دیگر را سازمان غذا و دارو پرداخت می‌کرد. اما از  پنجم خردادماه سازمان غذا و دارو  ارزی را که برای ما تخصیص داده بود قطع کرده است.

 

این بیمار معترض ادعا می‌کند: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از هزینه دارو را بیمه پرداخت می‌کند وباید بقیه هزینه دارو را به صورت آزاد پرداخت کنیم.

 

وی در ادامه می‌گوید: مقدار مصرف این دارو در افراد مختلف براساس شدت بیماری و میزان سن و وزن‌شان متفاوت است.  درحال حاضر بسیاری از بیماران نقص سیستم ایمنی از خردادماه نتوانستند دارویشان را تهیه کنند و جان خودشان و فرزندانشان در خطر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------