آدم‌های تنها ۲۶ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند



بیماری قلبی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک مطالعه پزشکی جدید نشان داد که احساس تنهایی ممکن است خطر بیماری قلبی را در بیماران دیابتی افزایش دهد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام آژانس «بی ای مدیا» بریتانیا دانشمندان دریافته‌اند که تنهایی یکی از عوامل خطر بروز بیماری عروق کرونر قلب است - وضعیتی که در آن رگ‌های خونی تامین کننده قلب، دچار تنگی یا انسداد می‌شوند و تاثیرات تنهایی بر قلب بیشتر از رژیم‌ غذایی، عدم انجام تمرینات ورزشی، استعمال دخانیات و افسردگی است.

 

محققان گفتند که یافته‌های آنها که در مجله قلب اروپا منتشر شده است، بر اهمیت ایجاد روابط اجتماعی برای سلامتی تاکید می‌کند.

 

محققان داده‌های پایگاه (Biobank) بریتانیا را (که داده‌های آنلاین سوابق پزشکی و شیوه زندگی بیش از نیم میلیون بریتانیایی را نشان می دهد) بررسی کردند که به مطالعه بیش از ۱۸ هزار بزرگسال بین ۳۷ تا ۷۳ سال پرداخته و در آغاز مطالعه دیابت داشتند، اما بیماری قلبی نداشتند.

 

محققان از پرسشنامه هایی برای ارزیابی تنهایی و سایر عواملی که ممکن است بر روابط افراد تأثیر بگذارند، مانند شاخص توده بدنی، فعالیت بدنی، رژیم غذایی، الکل، سیگار، داروها، فشار خون، کلسترول و کنترل قند خون استفاده کردند.

 

در طول بیش از ۱۰ سال، بیش از ۳۰۰۰ نفر به بیماری قلبی از جمله بیماری عروق کرونر قلب مبتلا شدند.

 

محققان دریافتند افرادی که بالاترین امتیاز را در تنهایی کسب کردند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان تنهایی را داشتند، ۲۶ درصد بیشتر در معرض خطرابتلا به بیماری قلبی بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------