کاهش خطر زوال عقل با درمان به‌موقع‌ اختلالات بینایی



زوال عقل،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
بنابر مطالعه‌ای که در نشریه «چشم‌پزشکی جاما» به چاپ رسیده، بین اختلال بینایی درمان‌نشده و احتمال بروز زوال عقل ارتباط وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک پست، در این مطالعه داده‌های حدود ۳۰۰۰ داوطلب تجزیه و تحلیل شد که همگی بالای ۷۱ سال سن داشتند و ابتلا به زوال عقل در آن‌ها بررسی شد.

 

متخصصان، چشم این افراد را معاینه کردند و دریافتند کسانی که مشکل بینایی دارند بیشتر احتمال دارد به زوال عقل مبتلا شوند.

 

یافته‌های اخیر همچنین نشان داده است افرادی که چند مشکل بینایی دارند در مقایسه با کسانی که فقط یک اختلال بینایی دارند بیشتر احتمال دارد دچار زوال عقل شوند.

 

بر اساس یافته‌های این مطالعه، ۳۲.۹ درصد افراد دچار اختلال بینایی شدید یا نابینایی، علائم زوال عقل داشتند.

 

«شیلا وست» از متخصصان مرکز چشم‌پزشکی پیشگیرانه در بیمارستان جانز هاپکینز در مورد یافته‌های این مطالعه نوشت: ضعف بینایی با انزوای اجتماعی، دشواری در مطالعه و به‌ طور کلی کاهش محرک‌های  فردی و اجتماعی همراه است.

 

او در ادامه افزود: انزوای فردی و اجتماعی از عوامل خطرزا برای زوال شناختی است. اگر حتی ارتباطی غیرمستقیم بین اختلال بینایی و زوال شناختی وجود داشته باشد، پس بهبود بینایی باید خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد یا دست‌کم از سرعت پیشرفت بیماری بکاهد.

 

پژوهشگران متذکر شدند که نمی‌توانند با اطمینان بگویند اختلال بینایی عامل ابتلا به زوال عقل است، فقط می‌توانند بگویند این دو عارضه به یکدیگر مرتبط هستند و مراجعه به پزشک برای رفع مشکلات بینایی اهمیت دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------