نارسایی قلبی در بروز اختلال شناختی نقش دارد



نارسایی قلبی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مطالعات نشان می دهد نشت کلسیم در سلول های مغز ممکن است بخشی از مکانیسم دخیل در کاهش شناختی مرتبط با نارسایی قلبی باشد.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، اختلال شناختی یک عارضه شایع در افراد مبتلا به نارسایی قلبی است.

 

محققان دانشگاه کلمبیا بر این باورند که نشت کوچک کلسیم در داخل نورون‌های مغز ممکن است دلیل این مسئله باشد که نارسایی قلبی منجر به زوال شناختی می‌شود.

 

دانشمندان همچنین یک داروی آزمایشی با هدف جلوگیری از نشت کلسیم برای کمک به کُند کردن پیشرفت نارسایی قلبی ساخته اند.

 

بیش از ۶۴ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به نارسایی قلبی هستند؛ یک بیماری قلبی عروقی غیر قابل درمان که در آن قلب نمی‌تواند به طور مؤثر خون را در سراسر بدن پمپاژ کند.

 

افراد مبتلا به نارسایی قلبی در معرض خطر بیشتر عوارض خاصی از جمله تنگی نفس، آریتمی، مشکلات کلیوی، و تجمع مایع در ریه‌ها، شکم و پاها هستند.

 

به گفته دکتر «اندرو آر مارکس»، رئیس گروه فیزیولوژی و بیوفیزیک سلولی در دانشگاه کلمبیا و محقق اصلی این مطالعه، «کانال RyR۲ هم در قلب و هم در مغز وجود دارد، بنابراین من استدلال کردم که از آنجایی که این کانال در قلب به دلیل استرس سیستمیک نارسایی قلبی نشتی دارد، ممکن است در مغز نیز نشت کند».

 

RyR۲ یک پروتئین رمزگذاری شده است که در عضله قلب یافت می‌شود. به عنوان بخشی از کانال کلسیم داخل سلولی، به تأمین این ماده معدنی خاص به ماهیچه‌های قلب کمک می‌کند.

 

دکتر مارکس خاطرنشان کرد: «کلسیم برای فعال کردن انقباض عضلانی در قلب و برای سیگنال دهی به مغز مورد نیاز است، بنابراین کلسیم برای عملکرد قلب و مغز اساسی است.»

 

در این مطالعه، دکتر مارکس و تیمش از یک مدل موش برای تحقیق در مورد فرضیه خود استفاده کردند. محققان در موش‌های مبتلا به نارسایی قلبی دریافتند که نشت کلسیم در نورون‌های مغز منجر به اختلال شناختی می‌شود.

 

علاوه بر این، دانشمندان مغز افراد متوفی مبتلا به نارسایی قلبی را بررسی کردند. پس از بررسی، آن‌ها دریافتند که این مغزها دارای کانال‌های کلسیمی نشتی هستند که نشان می‌دهد این نشت ممکن است باعث اختلال شناختی در آن افراد شده باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------