توسعه یک رابط مغز و کامپیوتر که در مجرای گوش قرار می‌گیرد



رابط مغز و کامپیوتر،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
آن‌ها ادعا می‌کنند که این روش از رابط نورالینک بهتر است، چون نیازی به جراحی ندارد.

به گزارش دیجیاتو، دانشمندان چینی یک رابط یا واسط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام SpiralE BCI را توسعه داده‌اند که درون مجرای گوش جای می‌گیرد. این رابط از ماده‌ای منعطف ساخته شده است که به‌لطف شکل مارپیچی‌اش، تداخلی در شنوایی ایجاد نمی‌کند. این دستگاه از گزینه‌هایی که نیاز به جراحی دارند، کمتر تهاجمی است و نسبت به نمونه‌های غیرتهاجمی، مانند سربندها یا کلاه‌ها، قابلیت‌های بیشتری دارد.

 

طبق ادعای تیم دانشگاه تسینگ‌هوآ، این مزیت‌ها استفاده از آن را برای کاربردهای روزمره بسیار مناسب‌تر کرده است. این نشان می‌دهد که پوشیدنی‌های طبیعی و ریز را می‌توان به‌سادگی استفاده کرد.

 

این تکنولوژی می‌تواند به کاربر اجازه دهد که افکار خود را به متن تبدیل کند، فقط با فکر، به کنترل اشیای دیجیتالی بپردازد یا حتی حافظه خود را بسط دهد.

 

نمونه‌های گوشی دیگر رابط مغز و کامپیوتر از گوشی‌ها یا ضمایم سه‌بعدی استفاده می‌کنند. اما طراحی دوبعدی جدید می‌تواند بدون مسدودکردن محرک‌های شنوایی استفاده شود.

 

رابط مغز و کامپیوتر،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

مزیت‌ها نسبت به رابط مغز و کامپیوتر نورالینک

دستگاه نورالینک نوعی دیگر از BCIها محسوب می‌شود که تابه‌حال به‌صورت تراشه‌هایی در مغز خوک‌ها و میمون‌ها استفاده شده است. هدف از این تکنولوژی، ایجاد جریان کامل داده‌ها به مغز است.

 

نورالینک به‌تازگی مجوز FDA را برای آزمایش‌های بالینی انسانی دریافت کرد.

 

بااین‌حال برخلاف نورالینک، این نوآوری تازه به روش‌های تهاجمی مانند جراحی یا تزریق با سوزن‌های ریز برای نصب نیاز ندارد. به‌این‌ترتیب دانشمندان آن را برای کاربردهای روزمره مطلوب‌تر از رقبا می‌دانند.

 

طبق یک گزارش انجمن سلطنتی در سال ۲۰۱۹، تکنولوژی‌های رابط مغز و کامپیوتر می‌توانند دنیای پزشکی و درنهایت چگونگی تعامل ما را با تکنولوژی و با یکدیگر دگرگون کنند؛ هرچند هشدارهایی نیز درباره موضوعات اخلاقی نظیر خودمختاری، حریم شخصی و برابری دسترسی وجود دارند.

 

تیم چینی اطلاعات بیشتری درباره دسترسی تجاری محصول خود، مزیت‌های دیگر آن نسبت به جای‌گذاری‌های نیازمند جراحی یا قیمت احتمالی ارائه نداده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------