داروهای HIV خطر انتقال ایدز را تقریباً به صفر می رسانند



ایدز،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
براساس یک بررسی تحقیقاتی جدید، افرادی که از درمان ضد ویروسی برای درمان HIV استفاده می کنند سطح ویروس کمی دارند که تقریباً انتقال آن به دیگران صفر است.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان هشت مطالعه شامل بیش از ۷۷۰۰ زوج را بررسی کردند که در آن یکی از طرفین HIV مثبت و دیگری نبود. این مطالعات در ۲۵ کشور انجام شده و توسط تیم‌های گروه جهانی تأثیر بهداشت و سازمان بهداشت جهانی بررسی شده است.

 

بررسی آنها نشان داد که افراد دارای بارهای ویروسی HIV زیر ۱۰۰۰ نسخه در میلی لیتر تقریباً هیچ خطری برای انتقال ویروس به شرکای جنسی خود ندارند.

 

این بررسی همچنین مطالعات قبلی را تقویت می‌کند که نشان می‌دهد افرادی که سطح ویروس آنها غیر قابل تشخیص است، هیچ خطری برای انتقال HIV به شرکای جنسی ندارند.

 

فقط دو مورد از ۳۲۰ انتقال HIV جنسی مستند در این مطالعه شامل شریک زندگی با بار ویروسی زیر ۱۰۰۰ نسخه در میلی لیتر بود.

 

حداقل ۸۰ ٪ از انتقال‌های دیده شده در این مطالعه شامل شریک زندگی با HIV بود که بار ویروسی بیش از ۱۰۰۰۰ نسخه در میلی لیتر داشت.

 

دکتر «لورا برویل»، نویسنده اصلی از گروه تأثیر بهداشت جهانی در آتلانتا، گفت: «این نتیجه گیری می‌تواند گسترش روش‌های آزمایش بار ویروسی جایگزین را که در تنظیمات محدود منابع امکان پذیر است، تقویت کند. بهبود دسترسی منظم به آزمایش بار ویروسی می‌تواند در نهایت به افراد مبتلا به HIV در داشتن زندگی سالم‌تر کمک کند و احتمال انتقال ویروس را کاهش دهد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------