روزی 4000 قدم پیاده‌روی می‌تواند خطر مرگ را کاهش دهد



پیاده روی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
هرچه پیاده‌روی بیشتر باشد، فواید آن برای سلامتی شما بیشتر خواهد بود.

به گزراش دیجیاتو به نقل از گاردین، دانشمندان در بزرگ‌ترین پژوهشی که تاکنون در این زمینه انجام شده است، دریافته‌اند که 4000 قدم پیاده‌روی روزانه می‌تواند ریسک مرگ بر اثر دلایل مختلف را پایین بیاورد. هرچه مقدار پیاده‌روی بیشتر شود، فواید سلامتی هم بیشتر خواهد شد.

 

محققانی به رهبری «ماچی باناچ»، استاد کاردیولوژی دانشگاه پزشکی لودز لهستان، با بررسی داده‌های 226,889 نفر از 17 مطالعه که پیش‌تر انجام شده بود، متوجه شدند که تحرک روزانه به مقدار حداقل 3967 قدم می‌تواند با کاهش ریسک مرگ به دلایل مختلف همراه باشد. اگر این مقدار به 2337 قدم برسد، ریسک مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی-عروقی پایین می‌آید.

 

دانشمندان می‌گویند با هر افزایش 1000تایی بر تعداد قدم‌ها می‌توان کاهش 15 درصدی مرگ به دلایل مختلف و با افزایش 500تایی قدم‌ها، کاهش 7 درصدی مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی-عروقی را مشاهده کرد. این پژوهش نشان داده است که هرچه بیشتر راه بروید، بهتر است و نتایج این یافته‌ها صرف‌نظر از سن یا وضعیت اقلیمی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، به‌صورت مشترک برای زنان و مردان قابل تعمیم است.

 

پیاده‌روی در جوانان و سالمندان چقدر باید باشد؟

محققان مدعی‌اند که بیشترین اثر سلامتی در جوان‌ترها زمانی مشاهده می‌شود که روزانه بین 7 تا 13 هزار قدم پیاده‌روی کرده باشند. این تأثیر در سنین 60 به بالا در بازه 6 تا 10 هزار قدم دیده شده است. آن‌ها می‌گویند اثر پیاده‌روی تا 20 هزار قدم در روز را هم بررسی کرده و متوجه افزایش فواید آن بر سلامتی افراد شده‌اند. البته داده‌های مربوط به کسانی که پیاده‌روی‌شان تا این حد زیاد بوده، کمتر بوده است.

 

باناچ می‌گوید: «در دنیایی که داروهای پیشرفته‌تری برای بیماری‌های خاص نظیر بیماری‌های قلبی-عروقی داریم، باور دارم که همیشه باید بر تغییر سبک زندگی ازجمله در رژیم غذایی و ورزش تأکید کنیم که قهرمان اصلی تحقیق ما بوده است و اگر نگوییم بیشتر از داروها، اما به‌اندازه آن‌ها در کاهش مشکلات قلبی-عروقی و افزایش طول عمر مؤثر بوده است.»

 

نتایج این پژوهش در مجله European Journal of Preventive Cardiology پذیرفته شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------