شناسایی پنج فرد مُبتلا به مالاریا در اصفهان



مالاریا در اصفهان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی پنج فرد مُبتلا به بیماری "مالاریا" در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این افراد از استان‌های دیگر بویژه مناطق شرقی کشور وارد اصفهان شده بودند.

به گزارش ایرنا، "مالاریا" مهمترین بیماری انگلی است که توسط یک تیره از پشه به نام "آنوفل" به انسان منتقل می‌شود و بصورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با ویژگی‌های تب مُتناوب و لرز، کم‌خونی و بزرگی طحال و گاه با ویژگی‌های ساده یا کُشنده دیگر خودنمایی می‌کند.

 

پژمان عقدک گفت: بیماری مالاریا می‌تواند کُشنده باشد اما تاکنون در بین موارد شناسایی شده در اصفهان، مرگ و میر ناشی از مالاریا گزارش نشده است.

 

وی همچنین به شناسایی ۶ مورد ابتلا به "سُرخک" در استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: افراد مبتلا، ایرانی و همچنین از اتباع افغانستان بودند هرچند هر سال این تعداد ابتلا به سرخک یا حدود آن در استان شناسایی می‌شود.

 

بستری تعدادی از مُبتلایان به "آبله مرغان"

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از ابتلای ۲۷ نفر به بیماری "آبله مرغان" از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: تعدادی از آنها در بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اصفهان، بستری و پس از دریافت خدمات درمانی، مرخص شدند.

 

وی تصریح کرد: تعداد موارد ابتلا به آبله مرغان در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال هایی که با همه‌گیری کرونا مواجه بودیم، مقداری افزایش یافت اما در مقایسه با سال‌های قبل از کرونا، تفاوت چندانی ندارد.

 

عقدک با بیان اینکه آبله مرغان، بیماری تنفسی است که بیشتر در بین کودکان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: این بیماری بیشتر در فصول سرد سال بُروز پیدا می کند اما در سایر فصل‌ها نیز احتمال ابتلا به آن وجود دارد.

 

وی همچنین با اشاره به شناسایی یک مورد ابتلا به "تب کریمه کنگو" از فروردین امسال تاکنون گفت: همانطور که پیش از این اعلام شد این فرد از خوزستان وارد اصفهان شده بود.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد که تاکنون موردی از ابتلا به بیماری "وبا" (اِلتور) در استان گزارش نشده است.

 

"تب کریمه کنگو" بیماری مشترک بین انسان و دام است که با آغاز فصل گرما احتمال شیوع آن افزایش می‌یابد و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، انسان به آن مبتلا خواهد شد.

 

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان (جز کاشان و آران و بیدگل) با بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------