ظهور یک چت‌بات جدید برای کمک به پزشکان



چت بات برای پزشکان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک ربات گفتگوگر هوش مصنوعی (چت‌بات)، پزشکان را به جدیدترین تحقیقات پزشکی مجهز می‌کند و می‌تواند آینده پزشکی را متحول کند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیو اطلس، برای اینکه چت‌بات‌ها برای پزشکان و سایر متخصصان حوزه سلامت مفید باشند، نیاز به دسترسی به آخرین تحقیقات پزشکی دارند، اما مدل‌های فعلی به سادگی به داده‌های فراتر از آخرین به‌روزرسانی خود دسترسی ندارند.

 

اکنون دنیل نادلر (Daniel Nadler) با استارتاپ جدید خود موسوم به اوپن‌اویدنس (OpenEvidence) برای حل این مشکل گام برداشته است.

 

نادلر گفته که قصد دارد با ترکیب این مدل‌های زبانی با مجموعه‌ای از اسناد بالینی به‌روز به هدف والای خود دست یابد. او ادعا می‌کند که مدل جدید او می‌تواند اصطلاحا به صورت کتاب‌باز پاسخ دهد.

 

اطلاعات موثق

نادلر در مورد این که متخصصان پزشکی چگونه می‌توانند اطلاعات معتبر و قابل اجرا را از نامعتبر جدا کنند، ادعا کرد که این مشکل به ویژه در طول همه‌گیری کرونا آشکار شده است. وی گفت: ساختار اساسی این مشکل، یکسان بود. بار زیاد اطلاعات و نیاز به غربال آن اطلاعات و نیاز به استفاده از رایانه برای انجام این کار مشهود است.

 

اکنون به نظر می‌رسد راه حل نادلر عملی است. شرکت اوپن‌اویدنس در ماه مارس برای شرکت در برنامه شتاب‌دهنده سکوی «کلینیک مایو» انتخاب شد، حرکتی که باعث شد بیش از ۱۰ پزشک برای دسترسی زودهنگام به سکوی این شرکت ثبت نام کنند.

 

حالا این سکو تعاملی شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا سؤالات خود را بر اساس سناریوهای دقیق هر بیمار تنظیم کنند و پیگیری‌های خود را انجام دهند و سوالات خود را بپرسند.

 

این سکو همچنین می‌تواند دهها هزار مجله پزشکی را از مجموعه اسنادی که شامل بیش از ۳۵ میلیون مقاله چاپ شده در مجلات است، کاوش کند، آن هم در شرایطی که همه‌ی این اسناد به روز هستند و تنها یک تاخیر ۲۴ ساعته برای پردازش مقالات جدید و وارد کردن آنها به این مجموعه وجود دارد.

 

اوپن‌اویدنس همچنین در حال ارائه استنادهایی به مقالات مجله است که عدم پاسخ‌های اشتباه را تضمین می‌کند.

 

استفاده رایگان برای متخصصان پزشکی

نادلر برای جذب پزشکان به سکوی جدید خود، آن را برای استفاده‌کنندگان اولیه که متخصصان پزشکی دارای مجوز هستند، رایگان کرده است.

 

آنتونیو فورته(Antonio Forte) پروفسور جراحی پلاستیک در کلینیک مایو که در هیئت مشاوره پزشکی اوپن‌اویدنس است، به فوربس گفت که به طور منظم از این سکو استفاده می‌کند و به خود می‌بالد که می‌تواند به جای ۱۰ دقیقه تنها در عرض ۳۰ ثانیه، به پاسخ برسد.

 

در مورد کسب درآمد از این چت‌بات، نادلر می‌گوید که هنوز در مورد مدل درآمدی آن تصمیم نگرفته است و بین کسب درآمد مبتنی بر فروش اشتراک یا مبتنی بر آگهی در حال بررسی است. با این حال، چیزی که او از آن مطمئن است این است که نمی‌خواهد این سکو به یک چت‌بات برای بیماران عادی تبدیل شود، چرا که احتمال تفسیر اشتباه و آسیب پذیری در غیاب یک متخصص وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------