آلودگی میکروبی در آب شرب ۱۳روستای همدان/ افزایش مبتلایان به تب مالت



آلودگی آب در همدان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کبودراهنگ گفت: آب شرب ۱۳ روستای شهرستان با آلودگی میکروبی مواجه شده که با افزایش کلرزنی تا ۴۸ ساعت آینده این آلودگی رفع می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کبودراهنگ، مهدی سعادتمند دوشنبه ۹ مردادماه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: با توجه به قطعی‌های مکرر برق در برخی روستاها کلرزنی آب شرب روستایی مناسب انجام نمی‌شود و باعث آلودگی میکروبی در آب شرب روستایی می‌شود.

 

وی با اشاره به وجود بیماری تب مالت در شهرستان تصریح کرد: در فصل تابستان با افزایش تب مالت در شهرستان مواجه هستیم و طبق آمار میزان مبتلایان به تب مالت در شهرستان بالاست و رتبه نخست استان را داریم و در بخش گل تپه آمار مبتلایان بیشتر است.

 

سعادتمند گفت: برای جلوگیری از بیماری تب مالت به ویژه در روستاهای با آمار بالا اطلاع‌رسانی از طریق کارگاه‌های آموزشی و فضای حقیقی و مجازی ضرورت دارد.

 

دکتر کریمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ هم اظهار کرد: سال گذشته در بیش از ۴۵۰ کلاس به بیش از ۵۰۰۰ نفر و در چند ماه اخیر به حدود ۱۰۰۰ نفر آموزش بیماری تب مالت ارائه شده است.

 

دکتر حافظی، مدیر اداره دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ هم گفت: سال گذشته بیش از ۴۲ هزار بره و بزغاله و امسال ۴۴ هزار بره و بزغاله و بیش از ۶۰۰۰ گاو و گوساله و  به صورت ۱۰۰ درصدی علیه بیماری تب مالت واکسینه شده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------