تماشای تلویزیون در کودکی و افزایش سندرم متابولیک در بزرگسالی



سندرم متابولیک،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مطالعه طولانی مدت جدید نشان می دهد تماشای بیش از حد تلویزیون در دوران کودکی منجر به افزایش خطر ابتلا به سندرم متابولیک در سن ۴۵ سالگی می شود.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «کولین کرافت»، متخصص اطفال در بیمارستان کودکان لس آنجلس، گفت: «آنچه واقعاً مهم است این است که حتی اگر این کودکان بی‌تحرک در دهه ۲۰ زندگی خود تصمیم بگیرند فعال شوند، باز هم در سن ۴۵ سالگی با افزایش خطر متابولیک روبرو هستند. بنابراین نتیجه این است که بچه‌های کم‌تحرک در آینده در معرض خطر مشکلات سلامتی هستند.»

 

سندرم متابولیک مجموعه‌ای از علائم است که خطر سکته مغزی، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد. این علائم شامل قند خون بالا، چاقی، سطح غیر طبیعی کلسترول و فشار خون بالا است.

 

بر اساس این مطالعه، تماشای مداوم تلویزیون در سنین ۵ تا ۱۵ سالگی مهمترین عامل ایجاد سندرم متابولیک بود.

 

در این مطالعه بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده که در سال‌های ۱۹۷۲ یا ۱۹۷۳ در نیوزیلند متولد شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. مدت زمان تماشای تلویزیون در روزهای هفته در سنین ۵، ۷، ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۵ و ۳۲ سال برای آنها ثبت شد. تماشای تلویزیون بیشتر در دوران کودکی با تناسب کمتر قلبی تنفسی و شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر در سن ۴۵ سالگی و احتمال بالاتر ابتلاء به سندرم متابولیک مرتبط بود.

 

محققان می‌گویند که این ارتباط قابل قبول است و خاطرنشان می‌کنند که ساعت‌ها تماشای صفحه نمایش، از زمان فعالیت بدنی می کاهد. در عین حال، این گروه از بچه‌ها، احتمالاً نوشیدنی‌های شیرین و میان وعده‌های پرچرب مصرف می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------