گرما جان یک کودک خوزستانی را گرفت/ بستری شدن 16 نفر در شوش



گرمازدگی در خوزستان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک کودک دو و نیم ساله بر اثر گرما خبر داد.

به گزارش فارس، دکتر حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در جمع خبرنگاران از گرمازدگی ۲۷ نفر و مراجعه به مراکز درمانی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه از این تعداد همگی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.

 

وی افزود: اطفال و بزرگسالان در شرایط بد آب و هوایی و گرمای زیاد به شدت آسیب‌پذیر هستند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: گرما باعث بالا رفتن دمای بدن و بر هم خوردن تعادل آب و الکترولیت بدن می‌شود که منجر به اختلال در عملکرد کلیه، قلب، مغز و سایر ارگان‌های حیاتی می‌شود.

 

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه گرما حتی در مواردی می‌تواند منجر به فوت شخص گرمازده شود، گفت: متاسفانه پیشتر در یکی از شهرهای استان موردی داشته‌ایم که کودکی دو و نیم ساله بعد از آن که حدود 2 ساعت در خودرو تنها مانده بود، دچار عوارض گرمازدگی شد و جان خود را از دست داد.

 

گرمای هوا، ۱۶ نفر را در شوش روانه بیمارستان کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ نفر با علائم گرمازدگی به بخش اورژانس بیمارستان‌ نطام مافی این شهرستان مراجعه کردند.

 

یحیی میثم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر در اورژانس به صورت موقت بستری شدند.

 

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس به دلیل گرمای هوا و افزایش مخاطرات گرمازدگی شهروندان در حالت آماده باش هستند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش گفت: حدود ۵۰ نیروی اورژانس پایگاه‌های شهری و جاده‌ای شوش برای خدمت رسانی به مردم در روزهای گرم و امدادرسانی به گرمازدگان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

 

وی افزود: مردم در روزهای بسیار گرم پیش رو از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان بین ساعت ۱۰ تا ۱۶ از خانه خارج نشوند.

 

میثم با تاکید بر نوشیدن کافی آب، مایعات و قرار گرفتن در مکان‌های خنک برای پیشگیری از گرمازدگی از مردم خواست در صورت بروز علائم شدید گرمازدگی به اورژانس مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------