علت فوت 2 مادر باردار در بیمارستان امام سجاد یاسوج چه بود؟



بیمارستان یاسوج،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مرگ دو مادر باردار در بیمارستان امام سجاد در حال بررسی و پیگیری هستند.

محمود شهامت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مرگ دو مادر باردار در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج افزود: چون این دو مورد با فاصله اندکی اتفاق افتاد کمی شائبه برانگیز شد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه با دو مرگ مادر باردار ۳۴ و ۳۵ ساله که در بیمارستان امام سجاد یاسوج اتفاق افتاد، تصریح کرد: مادر دومی بارداری خارج از رحم داشت و با فشار بسیار پایین و وضعیت نامطلوب وارد بیمارستان شد که کمیته اولیه مرگ و میر این مورد تشکیل شد و روند بررسی آن در دانشگاه و مراکز نظارتی در جریان است و به محض مشخص شدن نتیجه به اطلاع عمومی رسانده می شود و با فرد یا افراد متخلف در صورت وجود تخلف، طبق قانون برخورد می‌شود.

 

شهامت در خصوص مرگ مادر باردار اولی نیز تاکید کرد: این خانم سابقه سکته مغزی داشت و تحت درمان بود که پزشکان متخصص توصیه کردند که این خانم نباید باردار شود که پرونده این موضوع نیز در حال بررسی است و نتیجه آن مکتوب اعلام می شود.

 

وی با مقایسه مرگ مادران باردار در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری، خاطرنشان کرد: اگر چه حتی یک مرگ مادر باردار برای ما تاسف برانگیز و ناراحت کننده است و ما پیگیر این مسأله هستیم، اما کمیته مرگ مادران باردار حتی در صورتی که کسی شکایت هم نکند به راحتی از کنار چنین مواردی نمی‌گذرد و با افراد متخلف برخورد می‌کند.

 

وی با بیان این مطلب که ۹۵ درصد مرگ مادران باردار در استان کهگیلویه و بویراحمد در سنوات گذشته علل پیش بیمارستانی داشتند، تاکید کرد: برخی بعلت بیماری زمینه‌ای مادر بود. یا مادر دیر به بیمارستان مراجعه کرده بود و یا مراجعات مکرر و منظم نداشت و یا طبق نظر پزشک متخصص، از باردار شدن منع شده بودند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر این مطلب که پزشکانی داریم که شبانه روز بدون هرگونه چشمداشتی کار و تلاش می کنند و به مردم خدمات ارائه می دهند،‌ گفت: اما در مواردی که مشکلی ایجاد شود حتما بررسی می‌کنیم؛ مثلا سال گذشته دو پزشک در استان را از تمام اتاق عمل‌های خصوصی و دولتی به مدت دو ماه محروم کردیم و هرکسی شکایت داشت و به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده بود، هزینه‌کرد خود را پس گرفت و پزشکان متخلف نیز به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات معرفی شدند.

 

وی تاکید کرد: هر پزشکی که پول غیرمتعارف از بیماران گرفته است ضمن این‌که باید پول را به بیمار برگرداند، برابر آن نیز جریمه خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------