ابتلای ۳۱ نفر در کرمان به مالاریا/ کسی فوت نشده است



مالاریا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ابتلای ۳۱ نفر به بیماری مالاریا در استان کرمان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون فردی به دلیل ابتلا به این بیماری فوت نشده است.

سعید صحبتی درباره وضعیت بیماری‌های تنفسی در استان کرمان اظهار کرد: همواره تعداد محدودی بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری وجود دارد اما کنترل شده است.

 

او با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در اروپا و آمریکا بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای فردی در داخل ایران به سویه جدید کرونا تحت عنوان "اریس" گزارش نشده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به رصد، نمونه‌گیری و بررسی‌ها برای ردیابی سویه جدید کرونا در کشور تصریح کرد: وضعیت کشورهای دیگر نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

او ادامه داد: این سویه نیز از زیرسویه اُمیکرون است که جهش جدید داشته و واکسن گریزی(ایمن نسبت به واکسن های قبلی ندارد) و بالا بودن سرعت شیوع و گسترش دو ویژگی بارز اریس است.

 

صحبتی بیان کرد: خوشبختانه میزان مرگ و میر سویه جدید کرونا زیاد نیست و حال مبتلایان وخیم نمی‌شود.

 

او درباره وضعیت آنفلوانزا در استان کرمان نیز گفت: این بیماری در استان کنترل شده است. منتهی در ایام پیش رو هم تجمعات پیاده روی اربعین و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در پیش داریم که لازم است گروه‌های پرخطر دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر را رعایت کنند و در شهریورماه و مهرماه واجد شرایطین واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگر از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره وضعیت شیوع مالاریا در استان نیز گفت: امسال نسبت به سال گذشته با افزایش مبتلایان به بیماری مالاریا روبرو بوده‌ایم اما افرادی که در این استان به بیماری مالاریا مبتلا شده‌اند همگی سابقه سفر یا اقامت در نواحی جنوب شرق کشور و مناطق مرزی مشترک با پاکستان را داشته‌اند.

 

او از ابتلای ۳۱ نفر به بیماری مالاریا در استان کرمان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون فردی به دلیل ابتلا به این بیماری فوت نشده است.

 

صحبتی خطاب به پزشکان گفت: همکاران تصور نکنند که مالاریا ریشه کن شده و حتما از بیمارانشان شرح حال دقیق بگیرند و آیا اینکه سابقه سفر به مناطق آلوده مالاریا داشته‌اند یا خیر؟

 

او با بیان این مطلب که تشخیص و درمان مالاریا کاملا رایگان است، به مردم توصیه کرد: اگر سابقه اقامت یا مسافرت به مناطق شرقی کشور داشته و پس از یک یا دو هفته دچار تب و لرز شده‌اند، حتما به پزشک مراجعه و اعلام کنند که به مناطق آلوده سفر داشته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------