احتمال کاهش خطر ابتلا به سرطان با جراحی چاقی شدید



جراحی چاقی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
بر اساس تحقیقات جدید، جراحی چاقی ممکن است تا ۲۵ درصد به کاهش خطر ابتلا به سرطان در افراد مبتلا به چاقی شدید کمک کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلت لاین، نتایج این مطالعه که در مجله «اوبسیتی تیوزدی»( Obesity Tuesday) منتشر شد، نشان داد که جراحی چاقی با کاهش قابل توجه خطر سرطان و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان، به ویژه در میان زنان، مرتبط است.

 

تحقیقات قبلی ارتباط قوی بین چاقی و سرطان را تائید کرده است. مؤسسه ملی سرطان آمریکا، چاقی مفرط را به عنوان یک عامل خطر برای سرطان فهرست می‌کند و به این اشاره می‌کند که چاقی مفرط خطر مرگ ناشی از سرطان را تا ۶۲ درصد در زنان و ۵۲ درصد در مردان افزایش می‌دهد.

 

هنوز به طور دقیق مشخص نشده که کاهش وزن داوطلبانه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان تأثیر می‌گذارد یا خیر. یافته‌های جدید به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌کند که نشان می‌دهد جراحی‌های کاهش وزن ممکن است نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشند.

 

احتمال کاهش خطر ابتلا به سرطان با جراحی چاقی شدید

 

دکتر «آنتون بیلچیک»، جراح انکولوژیست مدیر برنامه گوارش و کبد در انستیتوی سرطان سنت جان می‌گوید: جراحی چاقی بادوام‌ترین نوع کاهش وزن است، به‌ویژه در افرادی که به چاقی شدید مبتلا هستند. «بیلچیک» می‌افزاید: این مطالعه نشان می‌دهد که جراحی چاقی ممکن است چندین نوع سرطان مرتبط با هورمون‌ها مانند سرطان سینه را کاهش دهد، اما همچنین دارای اثر ضد التهابی است که نشان داده شده در ایجاد چندین سرطان مهم است.

 

برای درک بهتر ارتباط بین کاهش وزن و سرطان، محققان، اطلاعات مربوط به ۳۸ سال وضعیت سلامت ۲۱ هزار و ۸۲۷  فردی را که جراحی چاقی انجام داده بودند، از جمله بای پس معده، باندینگ معده، اسلیو گاسترکتومی و سوئیچ دوازدهه را با افرادی که جراحی چاقی انجام نداده بودند، مقایسه کردند.

 

تیم تحقیقاتی دریافتند افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفتند، در مقایسه با گروه دیگری که جراحی چاقی روی آن‌ها انجام نشده بود، ۲۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به هر نوع سرطانی قرار داشتند و خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی نیز در این افراد نیز تا ۳۷ درصد کاهش یافته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------