ماجرای کاسبی جدید در مطب‌ها و درآمد چند میلیونی از جیب بیمار!



مطب،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
پیشکسوت طبابت در رشته مغز و اعصاب، نسبت به اقدامات کاسب کارانه در برخی مطب ها به شدت گلایه کرد.

سیدمحمدعلی اکبریان، در گفتگو با مهر گفت: تجویزهای بی رویه برای اقدامات تشخیصی، از نظر مجامع علمی قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

 

وی با اشاره به ورود دستگاه‌های جدید به مطب‌ها برای کارهای تشخیصی، افزود: متأسفانه در برخی مطب‌ها شاهد انجام کارهای به اصطلاح درمانی تحت عنوان تحریک الکتریکی مغز و گرفتن نوار مغز و عصب هستیم.

 

اکبریان با عنوان این مطلب که درآمد مطب مستقیماً به جیب پزشک می‌رود، ادامه داد: از همین رو، برخی پزشکان نسبت به تجویز کارهای درمانی و اقدامات تشخیصی، درآمد زیادی کسب می‌کنند.

 

این پیشکسوت رشته مغز و اعصاب، ضمن غیر قابل خواندن چنین اقداماتی در برخی مطب‌ها، گفت: بعضاً مشاهده می‌شود برای چند جلسه، رقمی بین ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان از بیمار می‌گیرند.

 

اکبریان، گرایش به این روش‌های درآمدی را نادرست خواند و افزود: هزینه دستگاه ۱.۲ میلیارد تومان است که پزشک توانایی خرید آن را ندارد، اما یک نفر این دستگاه را تهیه می‌کند و درآمد آن را نصف می‌کنند.

 

وی نسبت به این قبیل درآمد سازی ها در برخی مطب‌ها به شدت گلایه کرد و گفت: من با چنین درآمدهایی که باعث خالی شدن جیب بیمار می‌شود و هیچ عایدی هم برای بیمار ندارد؛ به شدت مخالفم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------