خطر جدی پرینترهای سه‌ بعدی برای سلامتی



اخبار,اخبار پزشکی,پرینترهای سه‌ بعدی
جدیدترین نسل چاپگرها که با نام چاپگرهای سه بعدی شناخته می‌شوند برای سلامتی کاربران خطرناک هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تحقیقات جدید نشان داده است استفاده از چاپگرهای سه بعدی در محیط‌های بسته مانند دفاتر کار و کلاس‌های درس که از تهویه مناسبی برخورددار نیستند می‌تواند بسیار خطرناک بوده و سلامت افراد حاضر در آن محیط را به خطر بیندازد.

 

دانشمندان و محققان موسسه تکنولوژی  جورجیا به تازگی با انجام آزمایش‌هایی در مورد آسیب‌زا بودن چاپگرهای سه بعدی اثبات کردند این دستگاه‌ها در حین فرایند چاپ،گازهای گلخانه‌ای را از خود منتشر می‌کنند. دانشمندان در خصوص آسیب‌زا بودن این دستگاه‌ها گفتند: "چاپگرهای سه بعدی برای چاپ و تولید جسم طرح مورد نظر کاربران خود، از مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌کنند. تجزیه و تغییر حالت این مواد شیمیایی خود علتی برای تولید گازهای مضر است."

 

انتشار گازهای مضر از چاپگرهای سه بعدی

تعدادی از این گازها دارای خطر بسیار زیادی برای سلامتی انسان بوده و موجب افزایش احتمال بروز سرطان می‌شوند. انتشار این خبرها می‌توانند تولیدکنندگان و فروشندگان چاپگرهای سه بعدی را با مشکل بزرگی مواجه کرده و تمایل شرکت‌های مختلف برای خرید این دستگاه‌ها را به شدت پایین بیاورد. شرکت‌های بزرگ چاپگرهای سه بعدی تا کنون نسبت به این موضوع واکنش نشان نداد‌ه‌اند و به نظر می‌رسد در انتظار بررسی واکنش‌های مردم هستند. 

اخبار,اخبار پزشکی,پرینترهای سه‌ بعدی

 

تنفس گازهای منتشر شده از چاپگر سه بعدی شاید اثر لحظه‌ای نداشته و کاربرانی که با ناآگاهی از خطرناک بودن این دستگاه‌ها مدت طولانی در کنار آن می‌ایستند، مشکلی را احساس نکنند، اما مطمئنا پس از چندی دچار مشکل شده و گرفتار عوارض جانبی آن می‌شوند. با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف صنعت مانند صنایع پزشکی، صنایع خودروسازی و غیره دانشمندان به دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای گاز خطرات چاپگرهای سه بعدی هستند. 

 

بهترین حالت برای کارکردن با این دستگاه‌ها آن است که در ابتدا دمای اتاق و خود دستگاه را پایین آورده و آن را در محلی که دارای منافذ خروجی زیاد و یا تهویه مناسب است، قرار دهیم. ترجیحا کاربر نباید در طول مدت فرایند چاپ در کنار دستگاه باشد. 

اخبار,اخبار پزشکی,پرینترهای سه‌ بعدی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------