اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تشخیص و درمان سلول‌های سرطانی بررسی شد



اخبار,اخبار پزشکی,سلول‌های سرطانی
در رساله دکترای دانشجوی دانشگاه تهران، فرمولاسیون دوکسوروبیسین بر پایه آلفالاکتالبومین و نانوذرات مغناطیسی آهن جهت تشخیص و درمان سرطان سینه، بررسی شد.

به گزارش ایسنا، تیم تحقیقاتی بخش نانوبیوتکنولوژی دانشکده علوم و فنون نوین، موفق به فرمولاسیون جدید نانوذرات تشخیصی-درمانی برای داروهای شیمی درمانی نظیر دوکسوروبیسین بر پایه پروتئین آلبومین شیرگاوی (آلفالاکتالبومین) و نانوذرات مغناطیسی آهن شده‌اند.

 

این نانوکامپوزیت توانایی ردیابی پاسخ‌های درمانی از طریق بهبود کنتراست MRI را دارا است. این نانوکامپوزیت فرموله شده کاهش عوارض جانبی داروهای شیمی درمانی و هم‌چنین کاهش روند رشد تومور در موش‌ها را با موفقیت گذرانده است.

 

این رساله توسط بهداد دلاوری، دانشجوی دکترای نانوبیوتکنولوژی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ با عنوان «طراحی، ساخت و بررسی عملکرد سامانه هوشمند آلفالاکتالبومین -Fe3O4 به‌عنوان حامل داروهای پاکلی تاکسل و دوکسوروبیسین به‌منظور تشخیص و درمان سلول‌های سرطانی» دفاع شد.

 

این کار پژوهشی به صورت مشترک میان دانشکده علوم و فنون نوین به راهنمایی دکتر علی‌حسین رضایان و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک به راهنمایی دکتر علی اکبر صبوری دانشگاه تهران و با کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده داروسازی دانشگاه سیدنی به انجام رسیده است.

 

اهمیت این رساله در آنجاست که بر طبق آمار وزارت بهداشت، ایران بالاترین سرعت رشد سرطان در جهان را دارد و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در میان زنان ایرانی است. بر طبق این آمار، سالانه ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان هزینه مستقیم درمان سرطان در ایران است.

 

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، خروجی این رساله تا به امروز چاپ دو مقاله در مجلات Scientific Reports از انتشارات Nature و ACS Biomaterials science and engineering از انتشارات ACS است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------