آلودگی هوا ریسک بیماری چشمی «آب سیاه» را افزایش می دهد



اخبار,اخبار پزشکی,آلودگی هوا
مطالعات نشان می دهد افراد ساکن در مناطق دارای بالاترین میزان آلودگی هوا ۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به آب سیاه (گلوکوم) مواجه هستند.

به گزارش مهر، در مطالعه اخیر مشخص شد میزان بالا آلودگی ناشی از ذرات بسیار ریز خطر ابتلا به بیماری چشمی آب سیاه را ۶ درصد افزایش می دهد.

 

«پال فاستر»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه چشم پزشکی UCL انگلستان، در این باره می گوید: «ما دریافتیم آلودگی هوا علاوه بر بروز مشکلات متعدد برای سلامت می تواند به سلامت چشم هم آسیب برساند.»

 

آب سیاه علت اصلی نابینایی غیرقابل بازگشت است و بر بالغ بر ۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان تاثیر می گذارد. این بیماری عمدتا ناشی از ایجاد فشار حاصل از مایع درون چشم است که به عصب بینایی متصل کننده چشم به مغز آسیب می رساند.

 

فاستر در ادامه می گوید: «اکثر فاکتورهای پرخطر آب سیاه نظیر افزایش سن یا ژنتیک خارج از کنترل ما هستند. حال ما موفق به شناسایی دومین فاکتور پرخطر آب سیاه، بعد از فشار چشم، شده ایم که از طریق سبک زندگی و درمان قابل اصلاح است.»

 

یافته های این مطالعه مبتنی بر ۱۱۱,۳۷۰ شرکت کننده در بریتانیا بود که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ تحت آزمایش های چشمی قرار گرفتند.

 

تیم تحقیق دریافت افراد ساکن در مناطق دارای بالاترین میزان آلودگی هوا ۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به آب سیاه مواجه بودند.

 

به گفته محققان، آلودگی هوا موجب تنگی عروق خون می شود که در بیماری چشمی آب سیاه تاثیر دارد. همچنین ذرات آلودگی ممکن است تاثیر سمی مستقیم بر سیستم عصبی داشته باشند و موجب التهاب شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------