کرونا به اروپا رسید و در آمریکا قربانی گرفت/ کشورهای حاشیه دریای خزر از ویروس کرونا پاک است



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
مقامات آمریکا اعلام کردند که دومین مورد از ابتلا شهروندان این کشور به ویروس جدید کرونا را ثبت کرده‌اند.

به گزارش فارس، مقامات دولت آمریکا امروز جمعه از شناسایی دومین فرد مبتلا به ویورس کرونا در این کشور خبر دادند.

 

از شهر ووهان چین که مرکز شیوع این بیماری کشنده است، نیز خبر می‌رسد دولت آمریکا به همه کارکنان کنسولگری خود در این شهر و خانواده‌هایشان دستور داده هرچه سریع‌تر این شهر آلوده به کرونا را ترک کنند.

 

مطابق آخرین آمار منتشر شده در چین، ۲۶ نفر تا به این لحظه بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور مرده و ۸۹۹ تن دیگر آلوده شده‌اند.

 

در بقیه کشورها نیز آمار مبتلایان به این ویروس بدین شرح است:‌ تایلند ۵ نفر، ژاپن، ویتنام و کره شمالی هر کدام ۲ نفر و نپال یک نفر، عربستان سعودی یک نفر (پرستار هندی)

 

خبرگزاری قنا قطر نیز گزارش داد که مقامات این کشور، اقدامات پیش‌گیری را در پیش گرفته و همه مسفافرانی که از چین وارد قطر می‌شوند را بررسی و معاینه می‌کنند تا مبادا این ویروس وارد قطر شود. مشابه اقدامات در دیگر کشورها نیز اتخاذ شده است.

 

ویروس کشنده و واگیردار «کُرونا» برای اولین بار در شهر «ووهان» واقع در شرق چین رؤیت شد. مقامات دولتی چین دیروز پنجشنبه از مردم شهر ووهان خواستند به خارج از شهر سفر نکرده و از ساکنان سایر شهرها نیز خواست تا جایی که می‌توانند به این شهر سفر نکنند.

 

مقامات شهر پکن، پایتخت چین نیز اعلام کردند به‌دلیل نگرانی از شیوع این بیماری که اخیراً در این کشور گزارش شده است، مراسم جشن سال نو را در این شهر لغو کرده‌اند.

 

جلسه اضطراری انگلیس درباره ویروس چینی

در این جلسه که روز جمعه به ریاست وزیر بهداشت انگلیس برگزار شد، بر لزوم افزایش اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر تمام مسافرانی که از چین به این کشور وارد می‌شوند تاکید شد. از جمله اینکه مقرر شد در فرودگاه هیترو اتاقی با عنوان سلامت عمومی برای آزمایش مسافرانی که از چین به انگلیس سفر می‌کنند از امروز (جمعه) تعبیه شود.

 

هم زمان یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس گفت، به دانشگاه‌ها و مراکز عمومی اعلام شده که در حالت آماده باش باشند.

 

«مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس دیروز (پنجشنبه) در مجلس عوام مدعی شد که تاکنون فردی در انگلیس به این ویروس مبتلا نشده است. وی افزود این کشور برای مقابله با ویروس یادشده در آمادگی کامل به‌سر می‌برد.

 

وزیر بهداشت انگلیس توضیح داد که اوضاع به سرعت در حال تغییر است و شمار تلفات و افراد مبتلا به این بیماری از ارقام تائید شده به مراتب بیشتر است. وی پیش بینی کرد که آمار تلفات در جهان باز هم افزایش یابد.

 

بر اساس این گزارش، چهار مرکز تحقیقات درباره بیماری‌های عفونی در شهرهای لندن، لیورپول و نیوکاسل برای رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

 

دیشب گزارش شد که در ۱۴ نفر علائم بیماری کرونا مشاهده شده که برای آزمایش‌های بیشتر به بیمارستان منتقل شدند. امروز مقامات وزارت بهداشت انگلیس اعلام کردند که نتیجه آزمایش‌ها منفی بوده است.

 

سازمان جهانی بهداشت: هنوز وضعیت جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا اضطراری نیست

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که هنوز برای اعلام وضعیت اضطراری در سطح جهان به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا «زود» است.

 

تئودور آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در عین حال تاکید کرد که شیوع ویروس جدید در چین وضعیتی اضطراری محسوب می‌شود. او گفت: «شیوع این ویروس هنوز وضعیتی اضطراری برای بهداشت جهانی محسوب نمی‌شود، اما ممکن است که تبدیل به چنین چیزی بشود.»

 

کشورهای حاشیه دریای خزر از ویروس کرونا پاک است

حسین عرفانی رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ایران گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا نمایشگرهایی در مرزهای کشور و در فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راه‌اندازی شده‌اند.

 

زاندار بکشین" نایب رییس وزیر بهداشت قزاقستان گفت: از آنجا که قزاقستان دارای مرز مشترک با چین است، در حال حاضر اقدامات امنیتی بشدت افزایش یافته است و در فرودگاه‌های اصلی این کشور و پاسگاه‌های مرزی، دماسنج‌های مادون قرمز برای غربالگری مسافران برای تب مستقر شده‌اند.

 

وی افزود: ما بیش از ۱۳ هزار مسافر را مورد بررسی قرار داده‌ایم و هیچ مورد عفونت گزارش نشده است.

 

مقامات بهداشت و سلامت در جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که هیچ مورد ویروس کشنده کرونا در این کشور گزارش نشده است، با این حال از ساکنان این کشور خواسته شد که هوشیار باشند.

 

"جلال ایسایف" رییس مرکز بیماری‌های عفونی آذربایجان گفت: ما توصیه می‌کنیم که شهروندان در حالی که در چین هستند، از مناطقی که ویروس کرونا در انجا پخش شده است، بازدید نکنند و با افرادی که علائم آنفلوانزا دارند، تماس نگیرند، زیرا این ویروس فقط از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شود.

 

آنا پوپوآ رییس خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه روسیه گفت: مسکو شروع به تولید واکسن برای ویروس جدید در چین کرده است و دولت کنترل در شناسایی همه بیماران مبتلا به تب و مبتلایان به عفونت مشکوک به کرونا ویروس سخت‌تر کرده است.

 

مقامات ترکمنستان نیز به نوبه خود برای تقویت نظارت بهداشتی در کشور تلاش می‌کنند. علاوه بر این دولت عشق آباد کنترل بر مناطق مرزی، مراکز بهداشتی منطقه‌ای و همچنین شدیدترین اقدامات کنترلی برای ورود شهروندان به ترکمنستان اعمال می‌شود.

 

ویروس کرونا به اروپا رسید

وزارت بهداشت فرانسه روز جمعه اعلام کرد که دو نفر از شهروندان این کشور در شهر پاریس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند تا ابتلا به این ویروس در اروپا نیز ثبت شود.

 

این وزارتخانه اعلام کرد که احتمالا موارد دیگری از ابتلا به این ویروس در این کشور مشاهده شود.

 

وزارت بهداشت فرانسه درباره یکی از افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند اعلام کرد: «این بیمار که 48 سال دارد، از چین بازگشته و در دوران اقامت در چین از شهر ووهان (مرکز شیوع این ویروس) عبور کرده است.»

 

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که وی پس از ورود به فرانسه با بیش از 10 نفر در این کشور در ارتباط بوده است.

 

در بقیه کشورها نیز آمار مبتلایان به این ویروس بدین شرح است:‌ تایلند ۵ نفر، ژاپن، ویتنام و کره شمالی هر کدام ۲ نفر و نپال یک نفر، عربستان سعودی یک نفر (پرستار هندی)

 

خبرگزاری قنا قطر نیز گزارش داد که مقامات این کشور، اقدامات پیش‌گیری را در پیش گرفته و همه مسفافرانی که از چین وارد قطر می‌شوند را بررسی و معاینه می‌کنند تا مبادا این ویروس وارد قطر شود. مشابه اقدامات در دیگر کشورها نیز اتخاذ شده است.

 

ویروس کشنده و واگیردار «کُرونا» برای اولین بار در شهر «ووهان» واقع در شرق چین رؤیت شد. مقامات دولتی چین دیروز پنجشنبه از مردم شهر ووهان خواستند به خارج از شهر سفر نکرده و از ساکنان سایر شهرها نیز خواست تا جایی که می‌توانند به این شهر سفر نکنند.

 

مقامات شهر پکن، پایتخت چین نیز اعلام کردند به‌دلیل نگرانی از شیوع این بیماری که اخیراً در این کشور گزارش شده است، مراسم جشن سال نو را در این شهر لغو کرده‌اند.

 

کرونا شاهراه چین را قرنطینه کرده است

شهر ووهان که با نام شاهراه چین شناخته شده است مرکز صنعت حمل و نقل چین است و ۱۱ میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند و به عبارتی از آن می توان به عنوان موتور اصلی رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان یاد کرد.

 

حرکت وسایل حمل و نقل عمومی که شامل هواپیما، قطار و اتوبوس می شود از پنجشنبه صبح در این شهر ممنوع اعلام شده تا مانع از شیوع بیشتر بیماری کرونا شوند، بیماری که تا کنون ۱۷ نفر را در چین کشته و صدها نفر را مبتلا کرده است.

 

این اولین باری است که پکن با وجود قرار گرفتن در فشار اقتصادی و رکود شهری را قرنطینه می کند و از همین جهت می توان به وسعت بیماری پی برد و در صورت ادامه پیدا کردن شیوع آن نه تنها اقتصاد چین متحمل ضررهای هنگفت خواهد شد بلکه اقتصاد جهانی نیز در خطر قرار می گیرد.

 

چینی‌ها ۴ روزه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی می‌سازند

 مقامات شهر ووهان چین با بسیج کردن ماشین آلات و نیروی انسانی به سرعت در حال ساخت یک بیمارستان جدید ۱۰۰۰ تختخوابی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونای جدید هستند و این بیمارستان قرار است تا اوایل هفته آینده آماده شود.

 

ویروس کرونای جدید تاکنون 25 نفر را در چین کشته و بیش از 800 نفر را آلوده کرده است. اکثر موارد ابتلا به این بیماری در شهر مرکزی ووهان قرار دارند که گفته می شود ویروس مرموز اولین بار در اواخر سال گذشته از این شهر گسترش یافت.

 

روزنامه دولتی چانگ جیانگ دیلی گزارش داد، بیمارستان جدید در حاشیه شهر و در اطراف یک مجموعه تعطیلات که قبلا برای کارگران محلی مورد استفاده قرار می گرفت در حال ساخت است. در ساخت این بیمارستان از دیوارهای پیش ساخته استفاده می شود.

 

ماشین آلات ساختمانی شامل 35 بیل مکانیکی و 10 بولدوزر پنجشنبه شب به محل ساخت این بیمارستان اعزام شده اند و قرار است بیمارستان تا روز دوشنبه آماده شود.

 

بر اساس گزارش رسانه های چینی: «هدف از این پروژه مرتفع کردن مشکل کمبود منابع درمانی در شهرو ووهان عنوان شده است... به دلیل استفاده از دیوارهای پیش ساخته نه تنها این بیمارستان سریع ساخته خواهد شد بلکه هزینه چندان زیادی نیز نخواهد داشت.»

 

شرکت دولتی مهندسی عمران چین که در زمینه ساخت بیمارستان فعالیت دارد روز جمعه اعلام کرد: «تمام امکانات خود را برای فائق آمدن بر مشکلات به کار می گیرد» تا نقش خود را در این بحران ایفا نماید. هم اکنون بیش از 100 کارگر به صورت شبانه روزی مشغول ساخت این بیمارستان هستند. پیشتر در سال 2003 میلادی و در جریان شیوع ویروس سارس نیز چنین بیمارستانی در شهر پکن احداث شده بود. بیمارستان شیائوتانگشان در شمال پکن تنها در طی یک هفته ساخته شده بود. به نوشته این روزنامه چینی: «آن بیمارستان معجزه ای در تاریخ علم پزشکی به وجود آورده بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------