ارتباط سال تولد با آسیب‌پذیری در مقابل آنفلوآنزا!



اخبار,اخبار پزشکی
یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه "مک‌مستر ادعا می‌کند که سال تولد می‌تواند با آسیب‌پذیری در برابر آنفلوآنزا مرتبط باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیو اطلس، در محافل تحقیقاتی حول آنفلوآنزا مفهومی وجود دارد که تحت عنوان "آنتی‌ژنتیک" شناخته می‌شود و می‌گوید نوع آنفلوآنزایی که فرد در سنین پایین در معرض آن قرار می‌گیرد، روی واکنش سیستم ایمنی بدن وی به ویروس در طول عمر وی تأثیر می‌گذارد.

 

اکنون یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه "مک‌مستر" بر این فرضیه صحه گذاشته‌ است.

 

محققان از فصل شیوع آنفلوآنزا استفاده کردند تا تغییرات سریع روند شیوع را که با سن یک بیمار همراه است، کشف کنند.

 

دو نوع از ویروس "آنفلوانزا A" که باعث سرفه، درد و تب می‌شوند، معمولاً نوبتی اتفاق می‌افتند و در یک دوره گردش می‌کنند. اما فصل آنفلوانزای 2018/2019 یک ناهنجاری و خلاف قاعده بود که در آن هر دو زیرگروه "H1N1" و "H3N2" در نقاط مختلف، مردم را درگیر کردند.

 

برای محققان آنفلوانزا در دانشگاه مک‌مستر، فرصتی نادر برای تفکر عمیق‌تر بر اثر آنتی‌ژنتیک بود. آنها داده‌هایی از این فصل غیرمعمول آنفلوانزا را جمع آوری کرده و به بررسی رابطه بین سن فرد با ابتلا به آنفلوآنزا پرداختند.

 

"آلن گاگنون" نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: ما از مطالعات قبلی می‌دانستیم که استعداد ابتلا به انواع آنفلوآنزا با سال تولد مرتبط است. به جای این که فقط نشان دهیم که چگونه الگوهای سنی خاص با یک زیر گروه خاص در یک فصل شیوع آنفلوآنزا درگیر می‌شود، از یک آزمایش طبیعی منحصر به فرد استفاده کردیم تا نشان دهیم که چگونه تغییر تسلط زیرگروه در یک فصل با توجه به حساسیت به سن اتفاق می‌افتد.

 

این تغییر فوری در آسیب‌پذیری در یک فصل شیوع آنفلوآنزا که ظاهراً با سن مرتبط است، می‌تواند برای مسئولان بهداشت عمومی که برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر آماده می‌شوند، با کمک به آنها در تشخیص اینکه کدام جمعیت بیشترین خطر ابتلا را دارند، کمک کند.

 

"متیو میلر" یکی از محققان این مطالعه می‌گوید: مصونیت قبلی افراد از ابتلا به ویروس‌هایی مانند آنفلوآنزا یا حتی کروناویروس می‌تواند تأثیر شگرفی در خطر ابتلای آنها به بیماری در هنگام همه‌گیری و شیوع بگذارد. دانستن اینکه مصونیت قبلی آنها چگونه آنها را در برابر ویروس محافظت می‌کند یا برعکس، آنها را آسیب پذیر می‌کند، برای کمک به ما در شناسایی جمعیت‌هایی که در معرض خطر همه گیری‌های فصلی و شیوع‌های جدید هستند، بسیار مهم است.

 

این تحقیق در مجله Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------