ساخت دارو جدید توسط هوش مصنوعی



اخبار,اخبار پزشکی
یک شرکت متصل به دانشگاه آکسفورد موفق شد تا با استفاده از هوش مصنوعی یک دارو بالینی جدید برای بیماران وسواس فکری تولید کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اخیرا یک دارو توسط هوش‌های مصنوعی ساخته شده که قرار است به زودی در آزمایشات بالینی انسان از آن‌ها استفاده شود. این دارو که برای بیماران وسواس فکری ساخته شده توسط هوش مصنوعی شرکتی متصل به دانشگاه آکسفرد با نام اکسشینشا اختراع شده است. در حالی که روند عادی ساخت یک دارو و رساندن آن به مرحله آزمایشات نهایی حدود چهار و نیم سال به طول می‌انجامد، شرکت اکسشینشا مدعی است روند ساخت دارو توسط هوش مصنوعی این شرکت کمتر از دوازده ماه به طول انجامید.

 

مشخصات این دارو

این دارو، که با نام DSP 1181 شناخته می‌شود، با استفاده از الگوریتم‌ها برای غربال کردن ترکیبات بالقوه ایجاد شده است. این ترکیبات در برابر حجم بالایی از اطلاعات و پارامتر‌ها آزمایش می‌شوند. از این داده‌ها می‌توان به فاکتور‌های ژنتیکی یک بیمار اشاره کرد. در طی مصاحبه با مدیر و مسئول پروژه این برنامه، اندرو هابکینز، این فرد اقدامات اخیر شرکت اکسشینشا را " کلید اصلی در راه صنعت داروسازی " خواند و اشاره کرد که میلیارد‌ها تصمیم‌گیری در راه ساخت یک دارو وجود دارد و با وجود هوش مصنوعی که قدرت پردازش بسیار بالایی دارد، دانشمندان حالا می‌توانند این تصمیم‌گیری بزرگ را به هوش‌های مصنوعی بسپارند.

 

یکی دیگر از نکات مثبت این روش از نظر این فرد، قدرت تنوع در تشخیص هوش مصنوعی است. به گفته اندرو هابکینز این روش می‌تواند برای تمامی بیماری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است که تا به حال هزاران نمونه از وجود هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌ها و تحلیل بر روی آن‌ها وجود داشته در نتیجه استفاده از این فناوری‌ها برای ساخت دارو، با توجه به اطلاعات موجود در آن‌ها، یک راه جدید و موثر در صنعت داروسازی است. از آنجا که دارو‌های مذکور در اولین روز‌های زندگی خود به سر می‌برند و تا به حال بر روی افراد به صورت انبوه تست نشده‌اند، مشخص نیست که چه تاثیراتی بر روی انسان خواهند گذاشت و آیا افراد با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند یا خیر، در نتیجه اندرو هابکینز و تیم او امیدوارند در طی ماه‌های پیش و رو بتوانند به سوالات و احتمالات موجود پاسخ دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------