اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کشف ماده‌ای که شاید ناباروری را درمان کند



اخبار,اخبار پزشکی
در یک مطالعه جدید، محققان موفق به افزایش میزان باروری در موش‌های ماده مُسِن شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلوریست، "پیری" از جمله فاکتورهایی است که تولید مثل جنس ماده پستاندارن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کیفیت تخمک‌ها را کاهش می‌دهد.

 

محققان دانشگاه "کوئینزلند" به سرپرستی "هایدن هومر" با انجام یک مطالعه جدید موفق شدند با استفاده از مقدار کمی مواد متابولیکی که روند پیری تخمک‌ها را معکوس می‌کنند، میزان باروری موش‌های ماده مسن را افزایش دهند.

 

این داروی غیرتهاجمی، برای حفظ و احیای کیفیت تخمک‌ها در پیری است.

 

"هایدن هومر" اظهار کرد، یکی از عوامل ضروری و اساسی در باروری، کیفیت تخمک زن است. در این راستا ما در تحقیق خود این موضوع را بررسی کردیم که آیا می‌شود روند پیری تخمک‌ها معکوس شود یا خیر؟

 

این محققان با همکاری محققان دانشگاه " نیو ساوت ولز" یک مولکول خاص را با موضوع از دست دادن کیفیت تخمک در موش‌ها مرتبط کردند.

 

آن‌ها دریافتند که با افزایش سن موش‌ها، سطح ماده " نیکوتین‌آمید آدنین دی‌نوکلئوتید" (NAD) کاهش می‌یابد. این ماده برای سوخت و ساز بدن هم بسیار مهم است.

 

این امر به نوبه خود بر کیفیت تخمک موش‌ها اثر می‌گذارد و منجر به مشکلات باروری در موش‌های مسن می‌شود.

 

به این ترتیب تیم تحقیقاتی پروژه به فکر ترمیم این مولکول پرداختند تا بتوان از این طریق روند نازایی را معکوس کرد.

 

محققان به موش‌ها یک مقدار ماده نیکوتین آمید مونوکلئوتید (NMN) دادند. سلول‌ها از " NMN" استفاده می‌کنند تا " نیکوتین‌آمید آدنین دی‌نوکلئوتید" بسازند. بنابراین افزایش سطح " NMN" می‌تواند به افزایش میزان" نیکوتین‌آمید آدنین دی‌نوکلئوتید" کمک کند و در نهایت میزان باروری را بهبود ببخشد.

 

"هایدن هومر" محقق ارشد پروژه اظهار کرد، داشتن تخمک‌های با کیفیت برای دوران بارداری ضروری است. زیرا آن‌ها تمام سازه‌های مورد نیاز برای جنین را تامین می‌کنند.

 

وی ادامه داد، ما با استفاده از افزودن مقداری " NMN" در آب آشامیدنی موش‌ها به مدت ۴ هفته، کیفیت تخمک آن‌ها و میزان زایمان آن‌ها را افزایش دادیم .

 

اگر نتایج این پژوهش همچنان موفقیت‌آمیز پیش رود، می‌تواند یک گزینه جدید درمانی برای زوج‌هایی باشد  که به دنبال راه‌های درمان برای باروری هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------