مراقبت ویژه از ۲۵ نفر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در قم



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در قم
سازمان‌های ایرانی تمهیداتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایران به کار گرفته‌اند.

به گزارش خبرفوری، بی‌بی‌سی مطلع شده که ۲۵ نفر در این بیمارستان که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند تحت مراقبت ویژه قرار گرفته‌اند.

 

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم قم گفته که "طی ۴ روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم".

 

پیش‌تر، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت تائید کرده بود که ویروس کرونا در ایران هم مشاهده شده است و "تشخیص اولیه ۲ مورد مثبت بوده که ساکن شهر قم بوده‌اند".

 

گزارش‌ها حاکی است که افراد مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا قرنطینه شده‌اند. رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفته که "بیمارستان کامکار به عنوان مرکز بیماران ویروسی در نظر گرفته شده و یک بیمارستان دیگر (نکویی - فرقانی) هم قرار است که پشتیبان باشد".

 

ویروس کرونا چقدر کشنده است؟

۱۴ درصد افراد‌ آلوده شده در گروه سنی بالای ۸۰ سال جانشان را از دست داده‌اند اما تنها نیم درصد افراد زیر ۴۰ سال از این ویروس مرده‌اند.

 

 رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت به همگان به خصوص اهالی قم توصیه کرده است که توصیه‌های بهداشتی فردی و عمومی را رعایت به کار ببندند و در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا به آن توجه کنند.

 

آقای جهانپور هفته گذشته با تکذیب مطالبی در رسانه‌های اجتماعی در مورد بروز بیماری کرونا در ایران و پرده‌پوشی مقامات در این باره، تاکید کرد که وزارت بهداشت با شفافیت عمل خواهد کرد و در صورت مشاهده این بیماری، مردم در جریان قرار خواهند گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------