اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سالم زندگی کردن چقدر طول عمر افراد را افزایش می‌دهد؟



اخبار,اخبار پزشکی
مطالعه‌ای جدید منتشر شده که نشان می‌دهد سالم زندگی کردن منجر به افزایش طول عمر و از سویی افزایش سال‌های بدون بیماری زندگی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات زیادی تاکنون نشان داده‌اند که استفاده از عادت‌های سالم مثل چسبیدن به یک غذای سالم، ورزش کردن، سیگار نکشیدن و ...می‌تواند منجر به طول عمر افراد شود. اما یک مطالعه به این سوال پاسخ داده است که این افزایش طول عمر دقیقا چقدر است.

 

در یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۸ توسط یک گروه از دانشمندان بین‌المللی از دانشگاه هاورارد نشان می‌دهد که ۵ سال سالم زندگی کردن می‌تواند میزان امید به زندگی را برای زنان ۱۴ و برای مردان ۱۲ سال افزایش بدهد.

 

منظور از سالم زندگی استفده از رژیم غذایی پر از سبزیجات و چربی کم استفاده شود، ورزش کردن برای چندین ساعت در هفته و تنظیم وزن بد و سیگار نکشیدن است.

 

مطالعه‌ای که به تازگی توسط مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده نشان می‌دهد که این سال‌های افزوده شده به زندگی سال‌هایی دور از بیماری است و افراد معمولا به بیماری‌هایی قلبی، دیابت و سرطان مبتلا نمی‌شوند. براساس نتایج این مطالعه زنان و مردان با عادات سالم روزهای دور از بیماری خود را ۱۰ و ۸ سال افزایش می‌دهند.

 

دکتر فرانک هو، نویسنده این مطلب در این رابطه می‌گوید: «این که به سال‌های بدون بیماری در زندگی افراد نگاه کنیم بسیار مهم است، افزایش طول عمر کافی نیست و باید دوره سلامت را هم افزایش بدهیم تا افراد در طول عمر طولانی‌ترشان با بیماری‌های خطرناک روبرو نشوند.»

 

نتایج این مطالعه نشان داد، زنانی که ۴ یا ۵ سال سالم زندگی کرده‌اند، بعد از ۵۰ سالگی برای ۳۴ سال، سالم زندگی می‌کنند، در صورتی که برای زنان دیگر این آمار ۲۴ سال است. برای مردان هم این آمار ۳۱ و ۲۳ سال است.

 

به گفته نویسنده این تحقیق هیچ کدام از موارد ذکر شده در رابطه با زندگی سالم ارجعیتی نسبت به دیگری ندارد و همه آن‌ها باید رعایت شوند.

 

او در این باره می‌گوید: «مردم نباید به خاطر این رعایت نکردن یک یا ۲ مورد از موارد سالم زندگی کردن، دیگر موارد را رعایت نکنند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------