مسمومیت الکلی 5 نفر در یزد/ افزایش کشته شدگان در فارس و خوزستان؛ تعداد کل فوتی‌ها به 188 نفر رسید



اخبار,اخبار پزشکی,مسمومیت الکلی در یزد
رییس سازمان اورژانس استان یزد از مسمومیت تنها پنج نفر در یزد بر اثر مصرف الکل در بازه زمانی شیوع کرونا خبر داد.

دکتر «احمد دهقان» در گفت‌وگو با ایسنا از مسمومیت پنج نفر در یزد به واسطه مصرف الکل در بازه زمانی شیوع کرونا خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مرگ و میری ناشی از این مسمومیت ثبت نشده است.

 

وی در ادامه نیز با بیان این که هر ساله در آستانه عید نوروز مواردی از مسمومیت با شوینده‌ها نیز در یزد اتفاق می افتد، گفت: موارد مسمومیت با شوینده‌ها لزوماً ارتباطی با شیوع کروناویروس ندارد اما امسال مواردی مانند حساسیت و تنگی‌نفس ناشی از شست و شوی دست و پا با شوینده‌هایی مانند وایتکس در یزد گزارش شده است.

 

رییس اورژانس یزد با تاکید بر این که مردم به هیچ وجه نباید با این قبیل شوینده‌ها نسبت به ضدعفونی خود اقدام کنند، گفت: بهترین و موثرترین عامل ضد عفونی‌کننده بدن برای مقابله و پیشگیری از کرونا، شست و شو با آب داغ و صابون است.

 

۶۵ نفر در فارس جان باختند

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، از افزایش آمار مسمومیت‌ها به ۴۲۷ نفر و فوتی‌ها با الکل به ۶۵ نفر در استان تا ساعت ۸ صبح امروز خبر داد و گفت: در چند روز گذشته ۳۶۲ نفر به علت مسمومیت با الکل به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۶۵  نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان خبر داد.

 

او افزود: سن مسمومین از ۲۰ تا  ۴۰ سال است و  ۱۴ نفر  از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

مرادیان تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی عنوان می‌شود که الکل می‌تواند در کنترل کرونا نقش داشته باشد، اما این موضوع نه تنها شایعه‌ای بیش نیست بلکه بسیار مرگبار است.

 

افزایش فوتی‌های الکل تقلبی در خوزستان به 62 نفر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از فوت ۳ نفر دیگر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی در ۲۴ ساعت گذشته استان خبر داد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در حال حاضر موارد بستری ناشی از مصرف این مشروبات ۲۲ نفر است که ۵ نفر از این افراد در بخش مراقبت های ویژه تحت مداوا هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: این مشروبات خاصیت سمی بسیار زیادی دارد و کاملا با الکل های معمولی متفاوت است و مصرف مقدار بسیار جزئی آن به سرعت باعث آسیب جانی و جسمی خواهد شد.

 

احسان پور در این خصوص گفت: متاسفانه یکی از مصرف کنندگان این مشروبات شب گذشته بلافاصله به یکی از بیمارستان های شرق اهواز مراجعه کرده، ولی در بدو مراجعه آسیب شدید بینایی در این فرد ایجاد شده بوده که نشان دهنده سمیت بالای این مشروبات بوده است.

 

بنابراین جمع کل فوتی‌ها بر اثر مصرف الکل تقلبی در کشور به ۱۸۸ نفر رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------