اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

وقتی چاپ سه‌بعدی با کروناویروس مقابله می‌کند



اخبار,اخبار پزشکی,استفاده از چاپ سه بعدی برای مقابله با کرونا
یک استارتاپ ایتالیایی برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران مبتلا به کروناویروس، از فناوری چاپ سه‌بعدی کمک گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مدیرعامل یک استارتاپ ایتالیایی که در حوزه چاپ سه‌بعدی فعالیت دارد، در اوایل این ماه دریافت، بیمارستانی که در نزدیکی مرکز شیوع کروناویروس در ایتالیا قرار گرفته، به کمبود تجهیزاتی کوچک اما مهم دچار شده است. این تجهیزات، دریچه‌هایی هستند که دستگاه تنفس را به ماسک‌های اکسیژن متصل می‌کنند.

 

شرکتی که این دریچه‌های کوچک را می‌سازد، نمی‌توانست از عهده میزان تقاضا برآید؛ به همین دلیل پزشکان تصمیم گرفتند تا راه‌حل‌های جدیدی ارائه دهند.

 

"کریستین فراکاسی" (Cristian Fracassi)، مدیرعامل این استارتاپ در مصاحبه‌ای گفت: ما در مورد این کمبودها شنیدیم و به سرعت با بیمارستان تماس گرفتیم تا نمونه‌های دریچه تهیه شده با فناوری چاپ سه‌بعدی را به آنها معرفی کنیم. بیمارستان، فناوری ما را آزمایش کرد و کارآیی آنها را مورد تایید قرار داد. ما پس از این آزمایش، 100 دریچه تولید کردیم و آنها را به افراد مورد نیاز رساندیم.

اخبار,اخبار پزشکی,استفاده از چاپ سه بعدی برای مقابله با کرونا

 

این استارتاپ، تنها جایی نیست که پژوهشگران در آن برای مقابله با کروناویروس تلاش می‌کنند. "آیزاک بودمن" (Isaac Budmen) و "استفانی کیف" (Stephanie Keefe)، دو پژوهشگر اهل نیویورک نیز طی پروژه‌ای به چاپ سه‌بعدی بیش از 300 سپر حفاظتی صورتی پرداختند تا کسانی که در مراکز آزمایش کروناویروس مشغول کار هستند، از آنها استفاده کنند.

 

تلاش برای ارائه فناوری‌هایی که به مقابله با کروناویروس کمک می‌کنند، در سراسر جهان ادامه دارد و شرکت‌ها و استارتاپ‌های گوناگون برای ابداع و ارائه فناوری‌های جدید تلاش می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------