تداوم روند افزایشی مسمومیت با الکل در فارس و یزد



اخبار,اخبار پزشکی,مسمومیت الکلی در فارس و یزد
رئیس اورژانس فارس اعلام کرد که متاسفانه آمار مسمومیت با الکل، همچنان روند صعودی را در این استان طی می‌کند.

محمدجواد مرادیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: شمار کسانیکه براثر مصرف الکل در فارس دچار مسمومیت شده‌اند تا صبح روز چهارم فروردین، به 550 نفر افزایش یافته است.

 

مرادیان شمار فوتی‌ها را ۶۷ نفر اعلام و اضافه کرد: در چند روز گذشته ۴۸۳ نفر به علت مسمومیت با الکل در استان فارس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

 

او افزود: میانگین سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و هم‌اینک تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

مرادیان تاکید کرد: در هیچ منبع علمی داخل یا خارج از کشور که تا امروز درباره بیماری کرونا ویروس منتشر شده، ذکر نشده که مصرف الکل می‌تواند کمک کننده به درمان این بیماری باشد.

 

شمار مسمومیت با الکل تقلبی در یزد افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش شمار مسمومیت با الکل تقلبی در یزد خبر داد.

 

محمود نوری شادکام در گفتگو با مهر اظهار داشت: به دنبال توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو، تعداد مسمومیت با الکل در یزد به ۱۶ نفر رسید.

 

وی بیان کرد: تا این لحظه چهار نفر نیز به همین دلیل فوت شدند ضمن اینکه دو مورد مرگ مغزی و دو مورد کوری نیز اکنون در بیمارستان‌های یزد بستری هستند.

 

نوری شادکام با تاکید بر اینکه ضدعفونی علیه کرونا با خوردن الکل باوری غلط است، افزود: این قبیل نا آگاهی‌ها سبب مسمومیت افراد و حتی مرگ آنها شده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: افراد همچنین از مصرف مشروبات الکلی در این ایام به شدت پرهیز کنند زیرا علاوه بر ممنوعیت‌های شرعی و اجتماعی، افراد سودجو اقدام به تهیه مشروبات الکلی تقلبی کرده‌اند که در بسیاری از موارد، مرگ افراد بر اثر مصرف این موارد بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------