وزارت بهداشت: ‏آمار روزانه ‎کرونا را از امروز بصورت تفکیک استانی اعلام نخواهیم کرد



اخبار,اخبار پزشکی,سخنگوی وزارت بهداشت

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در توئیتر خبر داد: آمار روزانه کرونا را از امروز به صورت تفکیک استانی اعلام نخواهیم کرد.

 

وی افزود: از این مرحله قاعدتا تعداد بیماران شناسایی شده در هر استان، بیش از آنکه نشانه شیوع بیشتر بیماری باشد، نشانه ای از بیماریابی فعالتر است.

 

اخبار,اخبار پزشکی,سخنگوی وزارت بهداشت

 

سخنگوی وزارت بهداشت درمورد چرایی توقف آمار استانی: ایجاد رقابت بیشتر بین استان‌ها برای بیماریابی فعال کرونا

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره توقف ارائه آمار استانی ابتلا به کرونا از طرف وزارت بهداشت بیان کرد: زمانی اعلام آمارهای استانی اهمیت داشت که در برخی استان‌ها ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ وجود نداشت، اما در حال حاضر ویروس کرونا در همه کشور وجود دارد. از طرفی برخی افراد با مقایسه آمارهای استانی به سمت استان‌هایی سفر کرده‌اند که آمار ابتلای کمتری از آنجا گزارش شده است. به طور مثال فقط 10 درصد از سفرها به سمت استان همدان انجام شده است.

 

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که وزارت بهداشت به دنبال بیماریابی فعال است. یعنی باید مواردی که علائم بیماری دارند یا مبتلا هستند شناسایی شوند. در این زمینه باید رقابت مثبت در استان‌ها ایجاد شود تا موارد ابتلا شناسایی شوند.

 

جهانپور افزود: رقابت و انگیزه‌های مدیران استانی باید به سمت بیماریابی فعال و بیشتر برود. یعنی قرار نیست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمت محافظه کاری بروند، بلکه ما به دنبال آمار دقیق‌تر و شفاف‌تر هستیم.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: در طرح غربالگری و مقابله با بیماری کرونا آنچه اهمیت دارد، بیماریابی فعال است. در این طرح برای ما این مهم است که استان‌ها در بیماریابی، فعال باشند و بیماران در روزهای ابتدایی ابتلا شناسایی شوند.

 

جهانپور گفت: سامانه دیگری هم در زمینه محله‌های پرخطر ابتلا به ویروس کرونا فعال می‌شود تا در زمینه فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم هشدار بدهیم. فردی که خودش بداند مشکوک به کروناست، پذیرش بیشتری در زمینه هشدارهای بهداشتی دارد. برخی افراد فکر می‌کنند خود و خانواده‌شان در معرض ابتلا قرار ندارند و این بیماری فقط مربوط به اطرافیان و دیگران است و در نتیجه هشدارها را جدی نمی‌گیرند.

 

وی درباره طرح فاصله گذاری اجتماعی که قرار است در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شود نیز بیان کرد: بسیاری از اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌شود در راستای فاصله گذاری اجتماعی است. این طرح هم باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شود و آنچه تصویب شده و به تایید رییس جمهوری برسد ابلاغ خواهد شد.

 

انتخاب

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------