اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

افزایش مبتلایان کرونا در ایران به 44 هزار نفر/ تعداد جان باختگان به 2898 تن رسید



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در ایران
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۶ هزار و ۶۰۶ مورد رسید.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

 

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۸۹۸ نفر رسید.

 

وی افزود: ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

 

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور از مرز ۶۵ میلیون نفر گذشت و توصیه وزارت بهداشت به مردم، مشارکت در خوداظهاری از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

 

وی ادامه داد: اکثر مردم این پذیرش رو داشتند که با خودمراقبتی و دیگرمراقبتی از حضور در پارک‌ها در روز ۱۳ فروردین خودداری کنند. روز سیزده به در امسال همانند سال‌های گذشته نیست و باید در خانه بمانیم. اگر اقلیتی از این موضوع تخطی کنند، با سد قانون و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

 

جهانپور گفت: طرح غربالگری کرونا موجب مدیریت بیماری و کاهش بار مراجعه به بیمارستان‌ها شده که با مشارکت مردم آغاز شده و ادامه خواهد یافت. اگر افراد در این سایت ثبت نام کرده‌اند، اما علائم شبه آنفلوآنزا یا کرونا دارند باز هم در این سایت علائم خود را ثبت کنند.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر امروز در مرحله مدیریت بیماری کووید ۱۹ قرار داریم، مشارکت مردمی و حمایت بین بخشی در این زمینه موثر بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------