اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تشخیص کرونا در ۲ دقیقه در آمریکا/ آزمایش واکسن سل بر روی بیماران در استرالیا؛ کشف راهی برای نابودی ویروس توسط دانشمئدان روس



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا از تایید یک کیت آزمایشی آنتی بادی که در عرض دو دقیقه می‌تواند فرد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ را تشخیص دهد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، شرکت "Bodysphere" که ادعا کرده است کیت آزمایشگاهی آنها میتواند در عرض دو دقیقه نتیجه منفی یا مثبت بیماری کویید-۱۹ را به پزشکان بگوید، مجوز اضطراری سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت کرده است.

 

سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) تلاش کرده است با مجوز دادن به انجام آزمایش‌های مربوط به تشخیص و درمان و تولید واکسن برای بیماری کووید-۱۹ به مقابله با این بیماری همه‌گیر جهانی و جلوگیری از شیوع گسترده آن بپردازد.

 

وجود این کیت های آزمایشی بسیار مفید و کارآمد است چراکه می‌تواند در دانستن اینکه آیا افراد عادی و یا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به این بیماری مبتلا شده‌اند یا خیر کمک بزرگی کند.

 

هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا یک دستگاه تشخیص بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را که یک آزمایشگاه فشرده در یک دستگاه است و قادر است کروناویروس جدید را در عرض ۵ دقیقه تشخیص دهد، تایید کرد و شرکت "ابوت"(Abbott) مجوز استفاده اضطراری را برای دستگاه جدید خود که در واقع یک آزمایشگاه فشرده شده در یک جعبه است، دریافت کرد. این دستگاه می‌تواند در عرض پنج دقیقه وجود کروناویروس جدید را تشخیص دهد و طی ۱۳ دقیقه نتایج کاملاً واضحی ارائه دهد.

 

واکسن سل بر روی بیماران کرونا آزمایش شد

محققان استرالیایی در آزمایش جدید به دنبال تاثیرات واکسن بیماری سل (مورد استفاده برای درمان بیماران تنفسی) بر روی بیماران کرونا هستند.

 

به گزارش تسنیم، محققان استرالیایی واکسن (BCG) که مورد استفاده برای بیماران دارای سل است را برای تست بر روی بیماران کرونایی استفاده کردند.

 

پایگاه خبری "دیلی میل" نوشت، در مطالعه‌ای در ملبورن استرالیا به 4000 داوطلب از پرسنل بهداشت و درمان، واکسن BCG تزریق شد تا میزان تاثیر بر ویروس کرونا و یا کاهش شدت علائم این بیماری در آنها بررسی شود.

 

محققان ادعا کردند، واکسن Bacillus Calmette-Guérin" (BCG)" که برای بیماری سل استفاده می‌شود، دارای مزایای دیگری است که می‌تواند بر عفونت‌های بیماری کرونا نیز تاثیر بگذارد.

 

این واکسن باعث محافظت بیشتر در برابر بیماری‌های تنفسی می‌شود و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به رسمیت شناخته شده‌اند.

 

اکنون محققان به دنبال تاثیر این واکسن بر اثرات عفونی ویروس کرونا بر انسان هستند.

 

تحقیقات مشابهی نیز برای اثرات این واکسن بر بیماری کرونا در کشور‌های آلمان، هلند و انگلیس نیز انجام شده است.

 

دانشمندان روس راهی برای نابودی ویروس کرونا یافته‌اند

محققان روسی مایعی را بدست آورده‌اند که می‌تواند سلاح کشنده‌ای برای انواع ویروس‌ها، از جمله کرونا باشد، به سلول‌های آن آسیب رسانده و مانع از تولید مثل آن می‌شود و برای انسان هم خطری نخواهد داشت.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، دانشمندان مرکز تحقیقاتی "اسکولکووا" روسیه راهی برای مقابله موثر با باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها پیدا کرده‌اند. این محققان دریافته‌اند که آب تصفیه شده سرد همراه با پلاسما می تواند سلاح کشنده‌ای حتی برای مقابله با ویروس جدید کرونا- SARS-CoV-2باشد.

 

این مایع "مگناریل" نامیده شده است. به گفته آنها، در چنین آبی، پروتئین‌ها از بین می روند و پس از خشک شدن، هیچ چیزی روی سطح تصفیه شده باقی نخواهد ماند.

 

این فناوری به شرح زیر عمل می کند: دستگاه نصب شده پلاسمای سرد تولید می کند - گاز ناشی از ذرات شارژ شده و غیر قابل شارژ  مجدد وارد آب ساده می شود. پس از این، اتم‌ها بعضی از الکترون‌های خود را از دست می دهند و در نتیجه دیگر نمی توانند به مولکول H2O متصل شوند. این مسئله باعث ایجاد اشکال مختلف اکسیژن و هیدروژن می شود که به سلول‌های ویروس آسیب می‌رسانند. علاوه بر اکسیژن "تهاجمی"، مایع  "مگناریل" هم ویروس‌ها را نیز به دلیل وجود اسید هیپوکلروز از بین می برد.

 

طبق این تحقیقات، یک دهم درصد نمک چنین اسید موجود در آبی، مانع از تولید مثل ویروس کرونا می شود. خود اسید بسیار فعال تر از نمک آن است.

 

به گفته محققان این مرکز، چنین مایعی نه تنها تولید مثل ویروس‌ها را متوقف می کند، بلکه پاتوژن را هم می کشد. استفاده از چنین مایعی چه برای تولید ماسک‌های حفاظتی و چه برای نابودی ویروس‌ها در سطوح مختلف و همچنین برای پاشیدن در هوا مناسب است. این مایع برای انسان کاملاً بی خطر است و ساخت آن بسیار ارزان خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------