اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به بازگشت ابولا در کنگو



اخبار,اخبار پزشکی,ابولا در کنگو
پس از چند هفته آرامش در مبارزه با ابولا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از مشاهده یک مورد جدید ابتلا به این بیماری در جمهوری دموکراتیک کنگو خبر داد. این در حالی است که دولت در حال آماده سازی برای اعلام رسمی پایان بیماری همه‌گیر ابولا بود.

به گزارش ایسنا، مقامات بهداشتیِ سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) اعلام کردند که یک مرد ۲۶ ساله از اول فوریه نخستین کسی است که به بیماری ابولا در جمهوری دمکراتیک کنگو (DRC) مبتلا شده است.

 

تدورس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که متأسفانه، این بدان معناست که دولت جمهوری دموکراتیک کنگو قادر نخواهد بود روز دوشنبه ختم شیوع بیماری ابولا را اعلام کند اما نیروهای سازمان جهانی بهداشت همچنان در این کشور می‌مانند تا مثل همیشه با همکاری با دولت کنگو، جوامع و شرکای آسیب دیده، به شیوع این بیماری پایان دهند.

 

خبر همه‌گیریِ این بیماری در ماه اوت سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام شد و از آن زمان تاکنون ۲۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. این شیوع هم‌چنین باعث اقدام به واکسیناسیون در سطح گسترده شد که طی آن بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان کنگو واکسن ابولا را دریافت کردند.

 

پس از گذشت چند هفته‌ای که طی آن هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ابولا در کنگو دیده نشده بود، مقامات این کشور در حال آماده‌سازی برای اعلام پایان همه‌گیری این بیماری بودند. ماتشیدیسو موتی، رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در آفریقا با ابراز ناراحتی خود از این که پایان همه‌گیری ابولا در کنگو به وقوع نپیوسته است، اعلام کرد: سازمان جهانی بهداشت تعهد می‌دهد که برای "پایان دادن به ابولا" همکاری خود را با وزارت بهداشت کنگو ادامه خواهد داد.

 

همه‌گیری اخیر بیماری ابولا در کنگو پس از یک شیوع مرگبارتر در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی که در غرب آفریقا آغاز شد و تا مارس ۲۰۱۶ میلادی که پایان آن اعلام شد بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ قربانی گرفت، رخ داده است.

 

کنگو هم‌چنین در معرض بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ قرار دارد که تاکنون بر اساس آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز ۲۲۳ مورد ابتلا و ۲۰ مرگ ناشی از آن را تایید کرده است.

 

بنا بر گزارش دویچه‌وله، روز گذشته (جمعه) مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بازگشت ابولا به کنگو در واقع بینشی برای بحران جهانی به وجود آورد. به گفته وی، تا زمانی که کنترل اوضاع تحت فرمان قرار نگیرد، هیچ راهبردی برای خروج از بحران وجود نخواهد داشت. دولت‌ها همیشه باید برای شروع دوباره آماده باشند و از این بازگشت غافلگیر نشوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------