افزایش تعداد مبتلایان کرونا در اصفهان/ ادامه روند صعودی در هرمزگان



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار بیماران جدید مبتلا به کرونا ویروس، ترخیص شدگان و تعداد بیماران تحت مراقبت های ویژه با وضعیت حادتر در بیمارستان ها در طی ۲۴ ساعت اخیر را تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت و گو با ایمنا، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلایان به ویروس کرونا در اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: متاسفانه تعداد ۱۴۶ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس وارد سیستم درمانی شده و تحت بستری قرار گرفتند.

 

وی در زمینه افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، تصریح کرد: آمار امروز در مقایسه با روزهای قبل نشان دهنده افزایش به نسبت بیشتر تعداد بیماران بستری شده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در همین زمان تعداد ۱۰۶ نفر از بیمارانی که در مراکز درمانی و بیمارستان ها تحت مراقبت بودن با بهتر شدن وضعیت بیماری ترخیص شدند و امیدواریم با پیگیری دوران نقاهت در منزل سلامتی  کامل خود را به دست آورند.

 

 وی با تاکید بر اینکه اکنون درمجموع تعداد ۸۴۶ نفر از بیماران کووید ۱۹ را در بیمارستان ها تحت مراقبت و دریافت خدمات داریم، گفت: متاسفانه از این تعداد ۱۹۱ مورد به نسبت وضعیت حادتری را دارند و این تعداد بیمار در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در توصیه به شهروندان، اظهار کرد: نمودارها و آمارهایی که بررسی می شود نشان دهنده افزایش بیماران است که این اتفاق برای ما با توجه به جابجایی ها و افزایش سفرهای درون شهری و بازگشایی برخی از محل های بدون مجوز هشدار دهنده است.

 

نجیمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی و توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی به زودی شاهد کاهش آمار و روند نزولی ابتلا به این بیماری و در اولین فرصت مرتفع شدن کووید ۱۹ در استان باشیم.

 

ادامه روند صعودی کرونا در هرمزگان

 رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی هرمزگان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون« ۱۸۹۴ نفر به‌ عنوان بیمار حاد تنفسی» (آنفلوانزا، ذات‌الریه، مشکوک به کرونا و ...) در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد «۱۵۹۸ نفر پس از طی دوره‌ی درمان و بهبودی ترخیص» شده‌اند و ۱۸۳ نفر هم بستری هستند.

 

به گفته‌ی وی، از بین بستری‌شدگان ۱۳۲ نفر ایزوله، ۲۸ نفر در بخش ICU و ۲۳ نفر در بخش‌های عادی قرار دارند.

 

فرشیدی همچنین گفت: تا امروز از بین این افراد و برخی دیگر نیز به‌صورت سرپایی در مجموع «از ۲۶۳۶ نفر به‌عنوان مشکوک به ابتلا کرونا نمونه‌گیری شده» که نتیجه‌ی آزمایش «۲۲۲۳ نفر منفی» بوده و «آزمایش ۳۸۴ نفر هم مثبت» شده است.

 

این مسوول یادآور شد: از بین افراد مبتلاشده به کرونا تاکنون ۳۲۹ نفر ترخیص شده‌اند، ۳۶ نفر بستری هستند و ۱۹ نفر هم تاکنون فوت کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------