شمار قربانیان کرونا در جهان از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت/ تلفات در آفریقا به ۱۳۳۱ نفر رسید



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونها در جهان
یک پایگاه آماری بین‌المللی با استناد به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در نقاط مختلف جهان اعلام کرد که تعداد موارد مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در جهان اکنون به بیش از ۲۰۰ هزار مورد رسیده است.

به گزارش تسنیم، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در اقصی نقاط جهان  نشان می‌دهد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌19) در جهان، حوالی ساعت 20:25 به‌وقت تهران از مرز 200 هزار نفر عبور کرده است.

 

بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماری Worldometer از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان با استناد به گزارش‌های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان به‌طور مستمر اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها کرده است، آمریکا با 53 هزار مورد مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا،‌ با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به کشور دوم (ایتالیا با بیش از 26 هزار مورد مرگ‌ومیر) رتبه اول جهان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

 

روز گذشته حدود 6200 نفر به آمار قربانیان کرونا در جهان افزوده شده است که این رقم از تداوم روند نزولی آمار روزانه مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در جهان حکایت دارد.

 

تاکنون بیش از 120 هزار شهروند اروپایی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و قاره اروپا از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا همچنان رتبه نخست را در میان قاره‌های جهان در اختیار دارد. در واقع 60 درصد از کل قربانیان کرونا در جهان ساکن کشورهای اروپایی یوده‌اند.

 

پایگاه آماری Worldometer شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را نیز حدود 2.9 میلیون نفر اعلام کرده است. آمریکا با ثبت بیش از 930 هزار مورد ابتلا به کرونا، از این لحاظ در جهان رکورددار است.

 

تاکنون حدود 820 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر جهان سلامتی خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود بیش از 1.8 میلیون نفر از مبتلایان همچنان در جریان است.

 

افزایش حدود ۱۲۰۰ مبتلای جدید در عربستان/ جان باختگان به ۱۳۶ نفر رسیدند

وزارت بهداشت سعودی امروز شنبه از ثبت 1197 ابتلای جدید به کرونا در عربستان خبر داد.

 

با ثبت این موارد، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان تا امروز شنبه به 13 هزار و 948 نفر رسید.

 

وزارت بهداشت سعودی همچنین از جان باختن 9 نفر دیگر و افزایش فوتی ها به 136 نفر خبر داد.

 

قربانیان کرونا در انگلیس از ۲۰ هزار نفر فراتر رفت

شمار قربانیان کووید -۱۹ در انگلیس با مرگ ۸۱۳ تَن دیگر طی شبانه روز گذشته به ۲۰ هزار و ۳۱۹ نفر افزایش یافت.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس نیز همچنان در حال افزایش بوده و روز شنبه به بیش از ۱۴۸ هزار نفر رسیده است.

 

آمار اعلام شده مرگ بر اثر کرونا در بریتانیا فقط آمار بیمارستان‌های این کشور را دربرمی‌گیرد و تعداد مرگ‌ها در خانه یا سرای سالمندان در این آمار منعکس نمی‌شود.

 

تلفات کرونا در آفریقا به ۱۳۳۱ نفر رسید/ ۲۹ هزار و ۵۳ مبتلا

بر اساس آمار اعلام شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اتحادیه آفریقا (Africa CDC) شمار قربانیان «کووید -۱۹» در این قاره با افزایش ۳۳ نفری در ۲۴ ساعت اخیر به ۱۳۳۱ نفر رسیده است.

 

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اتحادیه آفریقا در این خصوص حاکیست، شمار مبتلایان به کرونا نیز در آفریقا با ۱۶۲۶ نفر افزایش طی روز گذشته به ۲۹ هزار و ۵۳ نفر رسیده است.

 

در ادامه آمار اعلامی از سوی این نهاد آمده است: تاکنون ۸۳۶۴ بیمار کرونایی نیز در آفریقا بهبود یافته اند.

 

بر اساس اعلام این منبع، الجزایر، مصر، مراکش و آفریقای جنوبی به ترتیب چهار کشور دارای بیشترین آمار مرگ ناشی از شیوع کووید -۱۹ در قاره آفریقا اعلام شده اند.

 

گفتنی است ویروس کرونا که برای اولین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد، در حال حاضر به ۲۰۳ کشور جهان کشیده شده است. در این میان آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان به خود اختصاص داده است.

 

این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت‌های تنفسی می‌شود که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلاء به این ویروس باعث ایجاد بیماری‌هایی نظیر «نشانگان تنفسی حاد» (سارس)، «نشانگان تنفسی خاورمیانه» (مرس) و کووید -۱۹ می‌شوند که می‌توانند مرگبار باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------