کاهش ۵ تا ۷ درصدی بستری بیماران کرونایی/ افزایش چشمگیر تعداد بهبود یافتگان در تهران



اخبار,اخبار پزشکی,دکتر زالی
زالی گفت: میزان بستری بیماران کرونایی در تهران بین ۵ تا ۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: خوشبختانه شاخص‌های مختلف مانند میزان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها، بستری و پذیرش آن‌ها نسبت به چند روز گذشته کاهش پیدا کرده است و میزان ترخیص و بهبود یافتگی بیماران کرونایی در تهران افزایش چشمگیری داشته است.

 

او افزود: میزان بستری بیماران بین ۵ تا ۷ درصد کاهش پیدا کرده است و برای حفظ چنین شرایطی نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان تهرانی هستیم تا روند بهبود ارتقا پیدا کند.

 

زالی بیان کرد: بیماران دیابتی، قلبی،سرطانی و آن‌هایی که دارو‌های شیمی درمانی مصرف می‌کنند همچنین افراد سالخورده و ۶۵ سال به بالا از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند، زیرا کاهش حضور در سطح جامعه باعث پایین آمدن میزان بستری و مراجعه مردم به بیمارستان می‌شود.

 

او گفت: خوشبختانه توجه مردم نسبت به طرح غربالگری بیشتر شده و با مراقبان سلامت و دیگر همکاران در طرح چهل سی همکاری بیشتری انجام می‌دهند. مردم مشارکت بیشتری از طریق ثبت وضعیت سلامتی خود در سامانه‌های سلامت دارند و پاسخ‌های دریافتی به تلفن‌های چهل سی دقیق‌تر از گذشته است.

 

زالی ادامه داد: ماسک‌های خانگی اثرات حفاظتی خوبی دارد. صدا و سیما بهتر است در زمینه تهیه چنین ماسک‌های خانگی برنامه‌های بیشتری را تدارک ببیند تا نحوه تهیه ماسک با حداقل امکانات به مردم آموزش داده شود.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------