هنرنمایی ژن‌درمانی در جدال ساخت واکسن کرونا



اخبار,اخبار پزشکی
محققان در دو بیمارستان وابسته به دانشگاه هاروارد یک شیوه ژن درمانی مورد تایید را برای تولید واکسن کرونا به کار گرفتند و انتظار می‌رود این واکسن تا پایان سال جاری میلادی به مرحله آزمایشات بالینی برسد.

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، این تحقیقات یکی از ۹۰ پروژه تحقیقاتی برای تولید واکسن کرونا است که توسط گروه‌هایی از محققان در سراسر جهان در دست انجام بوده و ظاهرا تنها امید بشریت برای توقف یا کاهش شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

 

در این شیوه ژن درمانی، از نوعی ویروس بی‌خطر به عنوان یک حامل برای انتقال DNA به درون سلول‌های بیمار استفاده می‌شود. در مورد واکسن کرونا، DNA منتقل شده به سلول، دستورالعمل‌هایی را اجرا می‌کند که موجب تولید پروتئین‌های ویروس کرونا توسط سلول‌ها شده و واکنش سیستم ایمنی بدن را برای ایمن‌سازی در برابر آلودگی‌های بعدی به ویروس، تحریک می‌کند.

 

تاکنون آزمایشات مرتبط با ساخت این واکسن تنها روی موش‌ها انجام شده و قرار است طی ماه آینده آزمایش ایمنی و کارآیی واکسن در یک مجموعه تحقیقاتی دیگر روی میمون‌ها انجام شود. البته دو گونه از این واکسن که نتایج مطلوبی را در آزمایشات داشته‌اند، در حال تولید برای آزمایش بالینی روی انسان هستند.

 

این تحقیقات یکی از ۹۰ پروژه تحقیقاتی برای تولید واکسن کرونا است که توسط گروه‌هایی از محققان در سراسر جهان در دست انجام بوده و ظاهرا تنها امید بشریت برای توقف یا کاهش شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------